Slutsåld hjälm och telefonsamtal
I Tisdags beställde jag ju en Charles Owen Ayr8 leather look hjälm från Skara hästsport, så fick jag ett bekräftelsemail men man skulle få ytterligare ett mail när ordern var behandlad, vilket jag inte fått ens imorse, 3 dagar senare. Så ringde dit och efter många om och men kom jag fram. "Den är tyvärr slutsåld, likaså Kingsland pikén... vi ber så hemsk mycket om ursäkt..." Så frågade om hur lång leveranstiden var, "jaa.. det är ju semestertider så kanske 3-4 veckor...". Så avbokade min order, loggade in på min mail och letade fram ett hjälm där jag mailat och frågat om JW hjälmen fanns i lager, vilket den gjorde, så klickade snabbt hem en sådan och fick nyss ett mail att min order är behandlad. Snacka om snabb kundservice!
Men då blev jag ju utan Kingslans piké, tjaa.. inte så länge då jag beställde en precis likadan från Cheval ridsport. Fanns 1 i lager, så hoppas jag snodde åt mig den sista! Den är sjukt snygg, bla. Sofia Genne brukar rida med en sådan. Kommer matcha bra till den marinblåa JW hjälmen, som jag faktiskt egentligen ville ha från alla första början, innan jag kollade på Charles Owen hjälmen. Höll på beställa hem ett 400g tjockt vintertäcke åt Kira också i en jätte snygg rödfärg, men behärskade mig och lät bli. Ska rådfråga mamma lite innan jag isf ev. beställer täcket.
Kommentarer
Trackback