Hur jag fann dig vännen min..<3

Det hela började under våren/början av sommaren 2007, Jag hade sagt åt mamma att jag ville ha en ny ponny eftersom jag kände mig så stor/lång på Barraquda, Men nej - vi skulle inte ha någon ny ponny var det enda svaret jag fick.
Så jag började ge upp hoppet med det, men kollade endå dagligt alla hästannonser och drömde mig bort. Så en dag hittade jag Amora, en svart D-ponny som jag ringde på, jag skulle ringa upp samma kväll då dottern som ägde henne inte var hemma och kunde svara bättre på det jag undrade. Så när mamma hämtade hem mig var det första jag sa - Jag ska ringa upp om en ponny då vi kommer hem, hon lixom ba - Okej? Jag förklarade att Lina och dom var intreserade av Barris, och att fara och provrida kostade ju inget mer än bensinen dit och hem. Sagt och gjort jag ringde och hon lät jätte fin, Sen pratade mamma och vi skulle fara och kolla på henne fast hon stod på betet. Sen en dag hittade syrran en annons om en häst hon var helt "kär" i, så mamma ringde på den och den stod i Pajala och Amora inte så långt därifrån så hon frågade om vägen dit eftersom vi skulle och prova Azeka, Och då frågade dom på ridklubben om vi skulle köpa en ponny, Mamma svarade att vi skulle det och då sa dom från ridklubben att dom hade en D-ponny som ev var till salu och när vi endå skulle och prova Azeka så fick jag prova den om jag ville och såklart ville jag ju det.
När vi kom till Pajala berättade dom lite om henne att hon hette Shikira, var född 1997 osv. Dom sa att hon var väldigt pigg och små het så jag inte fick en chock då jag satt upp, Dom kom även på då jag hoppat upp att jag inte hade fått några hjälptyglar att ha på henne, Men för mig tog de max 5 minuter innan jag fick henne lugn och ganska fin för att vara i den formen hon var då, hon var mager och omusklad. Jag skrittade, travade och galopperade henne på volten men hon hade det väldigt svårt att fatta galopp eftersom hon var så omusklad, men det gick om hon fick "rusa" in i galoppen. Sen hoppade jag henne några hoppa på ett kryss och hon riktigt svävade över, det var den underbaraste ponny/häst jag någonsin hoppat! Så redan efter första ridturen viste jag att jag ville ha henne, och dom på ridklubben tyckte jag red henne jätte fint och att det var ett under hur lungt hon gick med mig. Vi idés inte fara och prova Amora heller eftersom jag endå redan bestämt mig om Shikira. Så det blev hon! Jag fick ha henne på prov i 1 månad och sedan bestämma mig, men svaret var enkelt - klart jag skulle ha henne! från 13/7-07-> början av 2008 har vi bara försökt muskla upp henne och så, under våren 08 började vi hoppträna mer på "riktigt" och då var rekordet 90cm, Men under sommaren och hösten har vi fortsatt hoppträna så nu är person bästa för oss tsm 100cm (LB) Vi har även hunnit tävla en 50-60cm Cleraound men under 2009 kmr de bli iaf LD och kanske LC, det är det vi siktar på att ta oss runt iaf =) och en LC dressyr iaf för nu är hon ruskigt fin, hon kan galoppskänkel från skritt, hon kunde inte rygga då hon kom men det kan hon nu, hon kan lätta galoppombyten och byter ibland på "riktigt", fina skänkelvikningar i både skritt och trav, ett ess i hoppningen, perfekt! Hon hoppar LD/LC banor med mig på träning och en perfekt hopp ponny! Vi kmr nog visa ponnysarna på hoppbanorna att nästan vilken ponny som helst med talang inom sig kan bli bra med den tiden dom behöver på sig för att muskla upp sig och sedan bli så fin som hon blivit! Laddar upp lite bilder så får ni se själva! <33
tänkte köpa dejAmora jag skulle provrida (Foto Matilda som köpte henne)
s ..¨¨ Då..fg  <- Några bilder från 2007.

NU BILDER FRÅN 2008! ->

NU!
O NU ..G
NU ..O NU..AA

Du är värd mkr mer än många miljoner hjärtat mitt <33 We call it true love<33 !!!
/ Josefin & ponnyn Shikira<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback