*Sikta mot stjärnorna*

Snart ska jag iväg till stallet och rida tror jag :) Iaf fylla hö påsar och kika till henne :)
Tror vi ska rida flitig dressyr om underlaget är nog bra, Känns faktiskt som om man kmr någonstans med dressyr träningen nu, För ett år sen kändes de bara som bortkastad tid..! Men jag har ju sett vilket resultat allt gett så vi tränar vidare, För när jag fick henne kunde hon inte gå i form, Hade tappat allt med galoppfattningar, kunde inte rygga, inte göra lätta galoppombyten lr ngt, Nu sitter allt de där som smort!
Jag är verkligen glad och förvånat stolt över mig själv att jag inte gav upp..!
Nu förstår jag vad många menar med - övning ger resultat...
Det är inte bara i ridningen jag märkt det, De finns så mycket annat också :)
Men jag är så sjukt glad att jag köpte Shikira, Tänk hade jag inte hittat henne? vilken ponny hade jag då ägt? Vi ringde på några .. ex. Amora (Den som Matilda köpte) & Dollar Girl (som en tjej i Lule köpte) & Ngn mer, Men det var Kira jag fastnade för, det var hon som fick åka hem i transporten och pryda boxen :)
Det är tack vare henne jag kommit längre med ridningen, Även om de hon kan idag är det jag som lärt henne för ingen annan har gjort det! Den hon är idag det är jag som "skapat" henne till den hon är idag, Det är jag som tränat henne till den hon är!
Jag trodde faktiskt inte det skulle gå, någonsin! men jag hade fel .. Nu går hon så bra så de är obeskrivligt för den som inte sett henne på ett tag, Bara från i sommras till nu är jätte stor skillnad!
Så vi ska tävla dressyr för skojs skull, mest för att se vad andra tycker om jobbet jag lagt ner på henne, Hon har ju fin gång så man kan ju hoppas dom kmr tycka om de? :)
Men det är endå hoppningen vi kommer satsa på, För hennes teknink är ganska grym, och bättre kommer den bli till sommaren när det går att hoppa banor och kombinationer ;), I år ska vi minst hoppt LB bana hemma på träning, det är målet under sommaren 09 :)
Nå nu ska jag dra mot stallet och ta med hennes nya schabrak och dom lila manrosetterna ;) Haha!
Puss på er / Josse & Shikira

Vi syns ute på tävlingsbanorna! ;D
a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback