Nej tack!

Satt just och kollade gymnasier, alla mina gymnasie idér förstörs!
Där ett tag för typ 1år sen var jag inne på att jag skulle plugga stenhårt så jag kunde gå Strömsholms ridgymnasium, men sen ångrade jag mig för jag kände att jag inte är redo för att flytta ca. 959km hemifrån då man precis fyllt 16 .. och det är räknat ut från kalix till dit man svänger in till Strömsholms ridgymnasie .. känns ju inte så frestande nu då man verkligen ser hur långt bort det ligger, 3år, 959km hemifrån, 24/7 .. nej tack!
Inte bara det, skulle jag viljat flytta dit sj så hade jag inte kunnat ha med mig Kira, jag hade vart tvungen och sälja henne och det är näst intill omöjligt i mitt huvud, så jag stannar här och Strömsholm is so far away from my head now!

Sen var jag inne på att gå Holmens ridgymnasium för då hade jag inte behövt flytta, men såklart bara därför lägger dom ner det.
Och har insett att även om jag skulle gått det skulle det inte gett mig ngt!
Jag menar, dom gör inte ens mer avancerade saker än vad jag gör med Kira, dom har typ bara sitsträning hela första året och det kan jag lika väl ha på kira om så önskas, när dom gått ut 3:e året kan dom inte vända säkerhetsstigbyglar rätt väg, vissa kan inte ens sitta ner på hästen i trav, dom rider typ ALLTID med hjälptyglar, ink. då dom har sina tävlingar osv. Och enligt mig, går man ridgymnasie ska man då kunna sådana saker!
mig gör det egentligen ingenting att dom la ner det, vrf slösa 3år på ngt som inte skulle ge mig mer än jag kan få annars?
Mamma
är utbildad ridinstruktör, jag har världens underbaraste ponny med enorm kapacitet, jag har känslan, jag har tålamodet, jag har mkt av det som krävs för att kunna bli duktig!
Och nej, jag säger det inte för att skryta men dom som nu tkr det borde ju fundera på vad dom egentligen tänker på, för ni vet att det jag säger är sant så! :)
Har man ridit dagligen i 9åregen häst för instruktör dagligen och haft super ponnyer enda sen jag började, säger det inte sig själv att man har rätt stor chans att bli duktig då? ;)
Dåså, fortsätt inte läsa om du inte tål sanningen då! annars .. kan du gärna fortsätta läsa! :)
Kan lika gärna gå gymnasie här, lutar starkt mot estet bild bara för jag nu hade MVG i bild oxå och det låter roligt.. :)
Och jag kan ha kvar Kira, utbilda henne mer och sammtidigt bli duktigare själv och nå framgång på det sättet det låter mkt mer som jag.
Även om mina ridkunskaper hade platsat på Strömsholm vill jag inte flytta 959km bort nu, nej jag stannar hemma och siktar på framgång så ist, för jag vet att jag kan om jag verkligen vill, har alla förutsättningar i världen för att bli duktig! :D
Jag bhr inte gå Strömsholm för att bli duktig, har man känslan, en super ponny, och hjälpen här hemma, då har man minst lika stor chans för att bli duktig på det sättet.
Så hejdå tanken om Strömsholm, Josefin stannar hemma och siktar på framgång på det sättet ist! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback