SmyR & MJW ft. gerafi - Den ja vill ha

Satt just och kollade på bilder på Shikira och insåg verkligen hur fin ponny jag har, jag skulle seriöst aldrig kunna byta ut henne mot ngn annan ponny, om den så hade gått SM så hade jag inte kunnat det, för hon är finare!
Jag fixerar mig inte på hur mkt den är tävlad eller hur högt den är hoppad eller om den kan piaff, för det är inte så man blir duktig som ryttare, det är då man låter ponnyn göra jobbet och ryttarna sitter där och ber ponnyn göra saker som ponnyn ställer upp på även om ryttaren inte är kapabel till det.
Nej, jag kämpar mig mot toppen för det är så det brukar gå till.
Jag behöver inte köpa mig framgång för jag har något som kallas talang, haha gillar att säga det där men det stämmer ganska bra!
Folk köper ponnyer som är tävlade LA/MSV och hoppar upp på ponnyn, styr ponnyn mot ett hinder på 120cm och säger att dom är så duktiga, men det är inte ryttaren som är duktig det är ponnyn som gör jobbet för att någon annan redan gjort den "färdig" till att hoppa det.
Så gör man om man inte ids lägga ner tid på arbete med ponnyn, om man vill hoppa upp på en ponny och tävla den och kunna säga " vad duktig jag är, vi vann en LA" , jao jag tror ni fattar hur jag menar.
Men då är ju inte jag som andra, jag bhr inte lägga ner massa pengar i onödan på att kunna säga att jag är duktig och vet vad jag håller på med. Det kan jag med gott sammvete säga ändå!
Jag använder bara det där som kallas medfödd talang, tyck vad ni vill men innerst inne vet ni hur rätt jag har med det jag säger, jag är ingen skrytmåns, jag är bara ärlig! ;)
Ni vet själv att jag vet vad jag håller på med, vem är det som ridit till förjävliga ponnyer som bara bockade av barn och bara tjurade ihop, vem var det som fick dom hetsiga ponnyerna lugna och fina utan slit i munnen på dom och sånt tjafs, vem var det som fick Shikira till den hon är idag, kan ju med gott sammvete säga att allting handlar om mig ;)
Kira kunde knappt ngt då jag köpte henne, hon kunde inte ens fatta galopp, och vad kan hon nu?
Hon gör skänkelvikningar i skritt och trav, hon går öppna och sluta i skritt och tav, hon gör fram och bakdelsvändningar, hon gör galoppombyten, hon kan gå i ökad trav och vara avslappnad, hon kan rygga, hon kan så mkt mer än många av er tror.
Och hoppningen då? hon hoppade som att hindret skulle vara 80cm då det var 40cm i början då jag hade henne, nu hoppar hon hinder från 100cm med god marginal och har lärt sig hoppa studs, hon är mkt vändbarare nu då hon inte år så stel och har fått muskler.
Var det ngt mer? njae jag tror inte det :)
Jag är ingen skrytmåns jag är bara ärlig ;)

Nu ska jag sova, godnatt och puss :) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback