Mitt hästliv

Jag har:

Haft ridit på ridskola? - Japp
Har haft foderhäst? - Japp, Sindy :)
Har haft/har egen häst/ponny? - Japp haft 2 egna tidigare(Starbell & Barraquda) har 1 nu (Shikira) :)
Har ramlat av över 10 gånger? - haha ja om då man ridit barbacka räknas? x'D
Har ramlat av på ett hinder? - Nepp
Hoppat terrängbana? - Japp
Galopperat i skogen? - Japp, såklart =)
Galopperat på en sommaräng? - Yes
Galopperat på en snöklädd äng? - YesYes
Hoppat 1meter - Såklart :)
Tävlat dressyr? - Jepp, vann oxå =D
Tävlat hoppning? - Jajemänsan! =D

Mer info:
* Jag har ramlat av och skadat mig - Haha yapp, en arm som gick i 1000 delar, hjärnskakning och så ^^ (Men de é sånt som händer och jag dog ju inte?)
* Jag har hoppat 1meter barbacka - YesYes =D
* Jag ÄLSKAR att hoppa, ju högre desstu bättre! =D
* Jag é inte fart rädd
* Jag är INTE rädd att ramla av
* Jag har hoppmål inför 2009? - Jajemänsan! Hoppat MINST 115cm i sommar =D
* Jag hoppar banor mellan 80-100cm

Jag äger:
* En ponny - Japp ett flugskimmel sto på 12år :)
* En hopp & en dressyr sadel - Jajemänsan!
* Egna hinder? - Yes
* Egen transport? - näe men de blir snart en :)
* Typ all utrustning man kan ha till en ponny & ryttare ;P

Övrigt:
Ridit sen jag var 6år, ½ år på ridskola, sen på foder ponnyn Sinndy som jag hade 1 vinter och sedan fick jag egen ponny, Har ridinstruktör´s utbildad mamma som jag tränar föt, både dressyr och hoppning. Har ramlat av Starbell (B-ponnyn) & brutit armen, men äh de helat ihop me lite gips, Ramlat av Barraquda (C-ponnyn) & fått hjärn skakning och lite ömma revben. Ramlat av Shikira? Hmm .. näe hah jo en gång efter en hoppträning då jag skulle skritta av på gåren och jag satt utan stigbyglar med långa tyglar och dagdrömde och hon blev rädd för kaninen och hoppa te höger, te vänster, te öger och tvärvände och bocka flera gånger och då åkte ja för ja var inte berädd ;) haha duktigt,duktigt! ;D Jag har hoppat 1meter barbacka på Shikira den 24/1-2009 och jag satt kvar =) Inte en enda avfallning!
Har tävlat dressyr med en arab och jag vann min första dressyr tävling oxå, har tävlat cleroaund på Shikira till att börja med och den hoppade vi felfritt (60cm) Under 2009 är målen att tävla LD / LC hoppning och kanske debut LB tillhösten/vintern, typ då kuriren spelen är =)
a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback