Think back in you'r days and hours...

Jag vet att vissa dagar kan kännas svåra, Som att du bara vill gå långt bort ifrån verkligheten och aldrig mer gå tillbak till ditt riktiga liv.
Men tänk så mycket bra saker du skulle missa! Det finns alltid något du aldrig skulle vilja ge upp även om allt känns svårt, Så det är bara att fortsätta gå den långa vägen, Ingenting ska få komma i vägen och förstöra för dig..!
Det är ditt liv och det är upp till dig vad du väljer att göra och säga, Det är upp till dig att leva dina dagar som du väljer att göra. Men kom ihåg att då du väl gjort något går det inte att ångra, Det finns ingen "return" knapp som du bara trycker på, Sagt är sagt, Gjort är gjort. Så tänk en extra gång innan du öppnar munnen för att säga något, tänk en extra tanke om det är något du tänker göra, för det går inte att ångra i efterhand!
Ta dagen som den kommer, Låt orden som tillslut bildar en mening bara gå, Lyssna inte om du inte vill.
Många kan försöka få dig att sjunka lägre och lägre tills du tillslut når botten, Men har du mitt liv så låter du ingen göra det!
Man kan få spydiga komentarer, det har nog alla fått. Men So wath? Bryr du dig inte om dom så tycker ingen de ens var roligt något mer! Har du fått "fina" ord bakom din rygg och får höra dom sen, So wath? Struna i de, Dom som säger det är antagligen avundsjuk på dig! Det är inget att bry sig om, För bryr du dig blir det bara roligare för dom som håller på, Så struna i alla ord, alla komentarer, Hur svårt de änn känns så är det vägen som kan vara en av dom bästa även om det inte känns så. Ingen skulle kunna få mig att sjunka till botten av verkligheten, Jag skulle inte orka bry mig om det, För dom jag sa: dom som håller på är antagligen avundsjuk på dig på något sätt! Låt dig inte luras av ett leende på läpparna, Låt inte ord få dig att sjunka, Fortsätt lev ditt liv som du vill, Ingen kan ta det ifrån dig. Du lever bara en gång så fortsätt att göra som du vill, Låt inte dom bestämma, Låt ditt hjärta göra det..!

Texten kanske säger var och en något ord som dom inte tänkt på? Inte vet jag men kom ihåg, Säger du eller gör du något får du stå för det i ett senare tillfälle, Livet har ingen "return" knapp!

<3 (C) Josefin Strömberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback