Ibland tänker jag på hur livet kunde varit utan dig...

....Tänk hade jag inte köpt Shikira, Vem hade jag haft nu?
Hade jag köpt Dollar Girl, Amora, Chip eller någon annan av dom vi ringde på? Det är en fråga jag aldrig kommer få svar på...!
Men jag ångrar ingenting med att jag köpte Shikira, Och tänk en sån tur jag hade, Vi viste inte ens att du fanns!
Hon var inte ens ute på annons, Allt är tack vare en envis syster och pållen Azeka.
När mamma ringde om Azeka så sa dom att dom hade en D-ponny som ev. var till salu och att vi gärna fick pröva henne om vi ville, Jag viste inte mycket om henne innan vi for till Pajala, Det enda jag viste var att hon hette Shikira, var född 97, en flugskimmel på 146,4cm och att hon var ganska pigg och korsning mellan arab & connemara :)
Men någonstans inne i mitt hjärta viste jag redan innan vi varit och kollat på henne att det var hon jag ville ha, Det var något med henne som fann en plats i mitt hjärta.
Men den där dagen jag såg dig, Dina ögon som nyfiket tittade på mig men enda var lite tillbaka dragen, Du stod snällt stilla medans jag borstade och sadlade dig och när vi gick till ridhuset :)
Jag minns att du var stessig och inte kunde gå i form, Och du kunde inte galoppera utan slängtravade in i den och så minns jag att du var jätte mjuk att hoppa, Det svävade :)
Och redan på vägen hem viste jag, Det var du eller ingen alls! Redan när jag såg dig viste jag det, du tillhörde redan en del av mitt hjärta, En del ingen annan skulle kunna ta platsen för.
Och så blev det, Jag fick ha dig på prov en månad och du kunde iprincip ingenting, Du var ju grundutbildad och har kunnat, men på ridskolan tappade du mkt eftersom du inte blev jobbad så som du var van vid eller så mkt du igentligen behövde, Du är en ponny som inte kan leva på skritt rundor, Du måste få träna och göra saker du tkr é roligt, ex hoppa och skogsturer.
Och jag minns att efter den där månaden så var jag 110% säker, det var du eller ingen annan!
Jag struntade i att jag inte kunde tävla dig direkt, men då var inte det de jag ville heller.
Men nu med tiden har du blivit ruskigt fin och vi har fått fina komentarer från tränare, Ex: att hon ser super fin ut och hon har ett steg man kommer långt med, Hon har otroliga förutsättningar bara vi vill. Hon har grym hoppkapacitet.
Det finns mkt mer men det är en del av dom jag kom på såhär "poff" bara :)
Men vi ska kämpa, vi ska visa vad vi kan, Vi kommer gå genom perioder allt går super men oxå perioder jag nästan kommer sitta och gråta och säga - "det går inte, jag vill inte ha henne" men det är bara som jag säger, för jag vet, Jag vet att du kan för det har du bevisat för du har blivit så otroligt fin! Och du är en ponny jag inte skulle kunna släppa taget om, Du är ingen jag vill förlora, Du är en jag vill vidareutvecklas och nå framgång med!

a Första bilden jag såg på dig någonsin...
s Andra bilden jag såg på dig någonsin..

Och nu efter snart 2 år ser du ut såhär :)
jx Det har blivit en otrolig skillnad, Och mer kommer det bli älskade vänn, Jag vet att vi kommer nå dit vi vill, om det så tar ett bra tag, men jag vet det tjejen, Du kan, Vi kan tillsammans nå målen! <3

Kommentarer
Anonym säger:

Han Ser Ut Att Gå På Bogarna På Första Ridbilden Men Det Ser Jätte Fint Ut På Den Andra!

2009-06-08 | 21:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback