This day is so far away now...

Började vi med att morgon fodra hästarna (& ponnyerna) ;) Sen satt  vi på täcken på alla, Ledde ut pållarna & så sopade vi stallet (: Sen mockade jag åt Harmonia & Lisa åt "Ibbe", Sen mockade vi åt Kira & Lady å Lillus (: Sen tyckte vi att vi var förtjänt av att ha lunch så vi tog våran lunch då =) Sen fick vi göra vad vi ville =P Så vi hämtade in Sunny och Lillus och borstade och så, Sen gick vi ut me dom o red i 1timme =P Sunny var jätte fin men de kändes ovant att sitta på en så stor häst, Trots hon är ett varmblod är hon jätte fin!!!! =) Hon gick på tygeln och sökte stöd på bettet och blev värsta dressyr hästen! efter ett tag jag jobbat henne i skritt, Hon gick till å me i form i traven, Och de bara skummade "grädde" ur munnen ;D Mkt nöjd eftersom de var första gången jag satt på henne ;P Galoppen gick oxå bra, Kändes lite ovant eftersom den var så hmm .. hur ska jag förklara? Ovant eftersom jag rider ponny (: så får de bli! ^^ Men fin var hon ;) längtar tills imorgon då vi ska hoppa efter lunch :D får se om det går bra, för hoppa kan hon :)
Och för Lisa och Lillus gick de oxå jätte bra (: såg mkt fina ut där dom dressyrade på =)
Sen red jag Kira, Vi tränade på galoppombyten och så skulle vi hoppa över kartongen med en prickig sida och en med rutor, Haha och fjånet var såklart jätte rädd för den! Så vi fick kämpa på med den, men eftersom jag inte ger mig i första taget så hoppade hon den fint sen ;D Haha knaset var helt galen  x'P Men hoppade gjorde hon! =) Hon ska oxå få hoppa bana imorgon då vi inte hoppade ngt mkt idag, bara små skutt, max 40cm bara för att se om hon vågade! hoppa de "läskiga hindret" ^^
Sen vid 17.00 slutade min dag :P Gick väldigt fort ;) sen har mitt minneskort till kameran lagt av..:'( Hade ett 8GB minneskort och måste köpa ett nytt..:/ Fast mamma skulle göra det (: Men Lisa tar sin systemkamera imorgon så vi får oss några bilder då vi ska hoppa :) Ska bli mkt roligt :D
Nu fick jag ett sånt här "svårt" problem, lr haha igentligen är de inte svårt. Men iaf: ska jag ha mina brun rutiga helskodda ridbyxor imrg lr dom grå/grön rutiga med grön helskoning imorgon? Haha ja fick ngn sån där dum idé om att ja alltid hoppar i dom 2, men vilka ska jag ha imorgon? ;)
Nu ska jag kolla på youtube och fixa lite på min och kiras hemsida och stallets hemsida, inte glömmer ni väll och beöka? och säg inte att ni inte ids, KOLLA! ;D www.Ponnyteamet.webs.com (min o kiras) www.nogg.se/gammelangensstall (Stallets ^^)
a


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback