Kelly Clarkson - My Life Would Suck Without You

Kanske är det för att man är rädd för vad andra ska säga? Kanske låter man sig hållas tillbaks av blickar som ska krossa, Men vad skulle det spela för roll? Som om jag skulle bry mig om det? Ok tänker du? Hur bra självförtroende tror du att du har?! Vill du ha svar på det? Inte alls särskilt bra, men nog bra att veta att jag duger för den jag är och att jag inte ska behöva ta skit från andra som försöker få en att sjunka lägre än den själv! Så mycket kan jag säga att jag äger! Du lever bara 1 gång, så låt heller då inte ord få dig att falla, Sekunder går, Sekunder blir till minuter, Minuter blir till timmar, Timmar blir till dagar, Dagar blir till veckor, veckor blir till månader, Månader blir till år ... Förstår du meningen med det hela? Om du bara tänker: men nästa gång ska jag inte låta någon få mig att sjunka, Då säger du samma sak nästa gång för att du inte vågar ta mod till dig! Men gör inte det! Börja nu! Slösa inte på dina dyrbara dagar! Låt inte andra skrämma dig med ord eller blickar, Låt det bara vara! Säg ett skäl till varför du sak ta åt dig skit snack bakom din rygg? Du ser, det finns inte ett gott skäl till det!
Så varför vara den som sitter där utan ord, bara för att du är rädd för vad andra ska tycka. Strunta i dom! Låt dom tycka eller tänka vad dom nu vill om dig! Låt det bara vara, slösa inte tid på att bry dig om det! Öppna istället munnen och säg något om du tycker det är fel! Skulle jag gjort, Jag skulle tagit mod till mig och sagt vad jag tyckte, Jag lovar du skulle fått den där tanken: ska jag eller ska jag inte, Lätt svar: du ska! Öppna munnen, andas och säg som det är!
Var inte den som inte vågar, Var inte den som sitter utan ord, var inte den som tar åt sig allt skit snack som folk säger om en, Våga vara den du är!
a

Kommentarer
olli säger:

Bra skrivet Josse! :D

2009-03-10 | 22:12:45
Bloggadress: http://ooooolli.blogg.se/
amanda säger:

FINT skrivet , precis så ska de vara! (Y' <3

2009-03-10 | 22:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback