T.I. Ft. Justin Timberlake - Dead And Gone

It's a story about me ... Om någon ville veta? Nu äre ju min blogg så då får ni stå ut med vad jag skriver :)

Det helade började vintern 2000, Hur länge hade inte jag tjatat om att få börja rida? Ok inte så länge men de var kö till nästan alla ridgrupper, Men en dag ringde telefonen och gissa vem som hade fått plats? :)
Så jag började rida vintern 2000, Jag fick ha små tjuriga/envisa ponnyer, haha och när ingen vågade ha stor hästarna barbacka vare jag som fick ta dom :) Jag förstod inte varför flera var rädda för ponnyerna/hästarna? Hur kunde något som såg så snällt ut göra en illa?
Nu i efterhand har mamma berättat att jag gick in till en tjur ponny som bet och sparkades, men jag tyckte han var söt och då jag inte brydde mig om hans små dumheter gjorde han mig inge ont heller!
Jag red kanske ½år på ridskola och så en dag satt jag ute på bron, Jag minns det glas klart änn idag! Då jag satt där hörde jag telefonen ringa, Jag gick in och svarade och det var till mamma. När mamma sen kom ut berättade hon att jag skulle få ha en foder ponny, Vi for och prövade Sindy och säg någon som inte kunde låta bli att älska denna ponny? Iaf så var hon en riktig djävul på att busa! första gången jag satt på henne då hon kommit bockade hon, Hon sparkade bakut men hon fick inte av mig på ngt sätt, Vad tror ni hon gjorde då? Puckot  la sig ner och sku rulla av mig! Men vissa är skillade och han reagera lite innan x'P
Men Sindy hade jag bara från hösten och över vintern, Men blev nog lyckligare efter det då jag fick min första egna ponny, En gammal svart korsningsponny som hette Starbell, Han var korsad Shettis & Sv.Halvblod, Gammal var han men envis som synden, Han kunde jag inte hoppa högre än 40cm för då bockade han av mig ;) Han lyckades kasta av mig en gång, 5 dagar innan jag fyllde år .. Den dagen glömmer jag nog aldrig, när jag landade viste jag redan om det, Min vänstra arm var av! När armen träffade backen hörde jag hur det knakade i den, Och rätt hade jag, För av .. de var den! Så det var bara att åka in till akuten och gipsa den lite och sen traska omkring med gipset i 4-6veckor.
Efter det blev jag rädd för att rida, Ganska hela mycket rädd .. för så ont hade jag aldrig någonsin haft!
Eftersom jag knappt vågade sätta mig på han utan att ha tårar i ögonen och en klump av räddsla i halsen sålde vi han som sällskaps ponny, Och då fann jag Barraquda! Det är en ponny jag sent kommer glömma, hon tog bort min ridrädsla, Även fast hon var ett sur sto inne o boxen, Hon tryckte upp mig i väggen och högg med "hugg tänderna" framför mitt ansikte, Men va fan tänkte jag, Inte skulle hon få skrämma mig! Tillslut blev vi ett med varandra, Oskiljaktiga var vi .. men hösten 06 fick jag inte se henne på mer än 14dagar, Dagarna jag låg inlagd på sunderbyn då jag fick diabetes, men de är en helt annan story about me. När jag kom hem sprack mitt hjärta av glädje, Där stod hon och bara väntade på mig <3 Men den ponnyn snörde oxå av mig, Haha en gång skulle vi hoppa terrängbana och då blev hon rädd för en sjöfågel, Bockade, Sparkade bakut, stegrade o så bockade hon igen och då åkte jag med över hennes huvud, de första jag såg då jag öppnade ögonen var hösthovar framför mitt ansikte! huvva va hemskt de var! Inte var väll platsen att landa på mycket bättre? 10cm ifrån en jätte sten!
Slog mig gjorde jag väll inte, inte allvarligt iaf, några blåmärken och en lättare hjärnskakning, Men jag skulle sitta upp igen, Jag skulle inte låta räddslan ta över denna gång oxå! Och red gjorde jag, Och förbannad på henne var jag!
Men hon lärde mig mkt denna ponny, det är hon som är min "hero" i mitt liv, Våran andra sommar hoppade vi 80cm på hoppträningarna, (LC höjd) Men jag blev för lång .. så vi fick sälja henne :'(
Sommaren 07 hittade jag Shikira, Min nuvarande ponny, Mager och omusklad men hade ett hjärta av renaste guld .. Jag föll pladask för henne och min det blev hon! Nu har vi lärt känna varandra super, Hon kan gå lös brevid mig på gården och går inte ifrån mig, Hon gör nästan allt jag ber henne om, Hon har en sån fin personlighet som man inte kan köpa för pengar, Vi hoppar i dagsläget mellan 80-100cm på träningar, Barbacka har vi oxå hoppat 100cm :) Duktig ponnys<33
Nu sommaren -09 ska vi ut på lokala/regionala tävlingar, Såklat i hoppning då :) Och haha denna ponny har bara lyckats göra så jag drattat av en gång x'P i sommras efter en hoppträning, Ja efter! haha jag satt utan stigbyglar och skulle skritta av henne på gården, Då vi skulle gå förbi min kanin som satt i sin bur lät den och hon blev jätte rädd, hoppade höger,vänster,höger och tvärvände och bockade och jag som satt där utan stigbyglar och dagdrömde, ja jag vet man ska inte de men men ..;) haha jag flög ju dirr x'D duktigt Josse, duktigt! ;)
De är om ponnyer jag haft som mina .. sen under hösten -07 var jag tillridare på ett russ vid namnet Haid, Han var nog de tjurigaste ja suttit på! Han bockade, Sparkade bakut, stegrade, kom i galopp och tvärvände, Han gjorde ALLT för att få av mig, Men jag satt där jag satt, Han fick inte av mig .. Jag blev bara arg när han höll på sådär för småbarn som red han satt ju inte kvar och han skulle inte få lära sig att snöra av folk! Så jag kämpade med han hela hösten och när jag red han i slutet var han mkt finare! :) Vi hoppade upp till 75 på enstaka hinder då vi hopptränade :) de är LC+5 på en B-ponny :)
Jag är glad jag fick envisas med han den där hösten, För han gav mig balans .. och det är jag glad för idag :)
Det var min story om hästlivet, Jag har ett haha "vanligt" liv oxå, men de tar vi en annan gång vah? ;)

a
 Sindy, Foder ponnyn
a Starbell & jag
a Där var jag ännu rädd och Rida dig, Mobbas inte jag tror jag var 10-11år på bilden!
a Sakande & älskade vänn...<'3
a Barraquda, I miss yah! <'''3
a Shikira, Min pigga kompis :)
a Sommaren -08 .. Minnen de ..<3
a Haid, Russet jag var tillridare på ..<'3

Tack för ALLT ni lärt mig!!!<33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback