Släpp sargen & ge dig in i matchen

Shiet så de regnar! Satt med datorn i knäet i sängen och hörde hure började "slå på taket" kollade ut & såg ingenting fören jag verkligen ansträngde mig att kolla, och då öser de ner ute, såna där småa droppar så de knappt syns!
Ute på tork hänger Scapa Sport schabraket, Gissa vem som räääsar ner & hämtar in de?! Ofta mitt 900:- schabrak ska hänga ute i regn, Never!
Kom hem från stallet pga att de började åska och min hund är åskrädd, Stackars liten ;/ Så hon blev jätte glad när jag kom hem :) <3
Har varit i stallet sen 08,30
Först och hämta hö och sen mokade jag, fyllde vatten, burkmat osv & åt lunch, Hämtade in Kira och borstade och gick ut & rida :)
Hade Smokies sadel idag oxå, Passar bra på henne :)
Red dressyr, Gick JÄTTE BRA!!! Red utan hjälptyglar (som vanligt) brukar inte rida med det så ofta ngt mer, bara ibland för att verkligen kunna jobba igenom henne så hon fortsätter vara fin :)
Red mkt på volter och serpentiner idag :P Jätte fin galopp! Sen red jag lite förvänd galopp på serpentiner och lekte med galoppombyten :) Super fin poa! <3 å sen gjorde jag ngn öppna & sluta ^^
Ponny vara super fin nu <3 Sen hämtade jag in Ladan och skulle rida, Borstade och gick ut å så skulle jag rida å så började de åska så jag tänkte inte sätta mig på henne ^^ Så jag gick in med henne, Lr först bara mullrade de lite när ja gick ut mamma ba- upp å hoppa! Ja ba - näe ja vill inte, de åskar juh.. - Int åskar de kom igen nu! Haha sen hoppade ja upp, skrittade ett varv o kollade mot älven o så ser ja hur de blixtrar! Tur man har OS medalj i att hoppa av för de gjorde jag snabbare än kvickt! Så om de slutar regna nu här sen kanske jag far och rider henne ikv :)
Imorgon är det Kamilla träning, Jippie! :D
Då ska hon få ha de nya schabraket och träns mössan, Måste även laga hålet på mina marinblåa ridbyxor, typ ovanför knäet ^^ mohahaha skillad man är som fastnade i en spik och råkade hävva sönder lite ;D nå ja med nål och tråd går de mesta och laga ^^
Allting måste ju matcha, hennes schabrak o tränsmössa kmr vara marinblåa, Min säkerhetsväst & hjälm är marinblå ^^ Såå har inte mkt annat val än att laga byxorna ;D
Nu ska jag kika vidare på pix och så, Laddade nyss upp lite nya bilder på åskmolnen ;P
& Sen ska jag baka tårta! ;D bara för att de är så gott ^^
Nå lång inlägg idag ;)
Puss på er folket ;) <3
z Vackert ridväder lr va säger ni? ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback