Krf

Kände mig oerhört sysslolös vid 17-18 tiden idag, minns inet exakt vad klockan var.
Så drog till Krf och mockade till Linas ponny Vanessa, som jag visste att hade omockat. Linas min var klockren när hon såg att jag mockade, haha för de hade hon nog inte förväntat sig :)
Sen chillade vi lite, så borstade L Vanessa och sadlade henne och gick ut och red henne i ridhuset.
Följde med och kollade och Vanessa har verkligen blivit super fin! Lina har gjort ett bra jobb med ponnyn för hon är och såg jätte fin ut! :)
Sen fick även jag rida Vanessa ett tag, hade ridkläder på mig när jag for dit sedan tidigare. Dvs. Pikeur byxor, tretorn stövlar å en Lamicell hjälm i bilen så de var ju tur :)
Vanessa var jätte mysig, och välriden! :) Man får använda ganska mycket ben och sits på henne för att hon ska söka sig framåt neråt. Tog ett litet tag innan jag kom på de men sen när jag kom på de så gick de bra. Travade henne ganska mkt på volt och stälde och böjde, ökade traven någon gång på diagonalen :)
Hon kändes jätte mysig iaf, Du Lina, Du har en jätte fin och välriden ponny! :)

Nu ska jag se om de går någe bra på tv, puss och godnatt :)


Bilder sen jag var med och provred henne i Sthlm, Maj -09

Hoppla pålle :)






Hagens Vanessa, hemma i stallet första eller andra dagen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback