Mörka "vattenpölar" kan man drunkna i..

..Det trodde iaf Piff och Puff idag när mamma och jag var och red ut med dom i skogen.
Kom ju hallelujah svarta "vattenhål" efter Pondestigen! Och där, där kunde man drunkna.. iaf om man heter Puff!
Så Piff fick gå om Puff och hoppa sig fram genom dom svarta, enormt farliga pölarna där man kunde drunkna!
Då följde Puff med, och sen flöt resten av monsterhålen på bra :)
Travade dom lite idag efter sandvägar då Puff går barfota runt om och är lite öm om fossingarna att trava efter skogsvägen då de är lite stenigt och hårt, men Piff har skor fram och är barfota bak så för henne går det bättre men man måste ju anpassa sig till Puff :)
Pållarna verkade tycka uteritten var super rolig, även jag och mamma :)
Hade hopputrustningen på Piff, dvs. hoppsadel, pullarträns, förbygel m. martingal, sadelgjord med mindre magplatta än dom "riktiga" då sådana skaver Piff just bakom frambenen vid magen typ, senskydd, strykkappor och boots. Brukar ju rida henne med ett rakt äppelbett men hade det på de andra tränset och ides inte flytta över det till pullartränset så prövade rida henne med ett vanligt raktbett. Hon gick bra på de iaf :)

Nu ska jag iaf käka och sen se en film jag hyrt - Fired up, heter den. Får väl se om den är bra :)
Btw filmen jag såg för ngn dag sen, it's complicated var faktiskt rätt bra! :)
Nå ska käka nu, puss och godnatt :)



Kommentarer
Sara Jansson säger:

Haha den där filmen är rätt kass xD såååå förutsägbar. Fast den har sina stunder när den är rätt rolig ;)

2010-08-14 | 20:03:40
Bloggadress: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback