Någonting som alltid finns i stallskåpet..

Här under ser ni någonting som jag alltid har nära till hands då jag rycktar Kira, nämligen lite hästvårdsprodukter som jag kan rekomendera.



Från vänster.

1. Horsewise sommarspray/insektsmedel "med neem". Doft av pepparkaka och citron, 1 Liter.
Fungerar väldigt bra då Kira inte alls gillar insekter utan mest studdsar upp och ner på stället om det är mycket myggor. Den kan jag verkligen rekomendera!

2. Showmaster torrschampo spray, 500ml. Hyffsat bra torrscampo, har haft bättre (Horsewise torrschampo) men det är helt okej, dock blir pälsen gärna lite "ruggig" där man sprayat och det torkat in, men borstar man bara sen lite på stället där man sprayat är "rugget" borta. Hade gärna kunnat haft lite bättre effect då jag inte alltid tycker man får bort de gula ur pälsen. Skulle inte rekomendea Showmasters torrschampoo för dom som har en skimmel, köp istället Horsewise's torrschampo om ni vill få bort det gula med en gång.

3. Helosan salva, 100g. Bakteriedödande hud/sårsalva, samt mjukgörande och fuktighetsbevarande.
En "bra att ha" salva, brukar även sätta lite i hennes mungipor och runt mulen då och då för att de ska hållas extra mjukt. Kan rekomenderas!

4. Lincoln pälsglans, 500ml. Är det bästa pälsglanset jag haft! Så nu kan ni glömma allt som foxfire, Showmaster osv, finns absolut inget spray jag testat som slår Lincolns!
Det ger en härligt skimrande effect, reder upp trassel i svans/man utan att den blir kletig eller för halkig.
Spring och köp på direkten om ni inte har och är ute efter ett bra pälsglans, kan verkligen rekomenderas!

5. Fyra ess sårspray, 100ml. Har inte behövt använda det spec mkt, bara från små brodd märken men är ett effektivt medel mot ett brett spektrum av bakterier. Många sårspray brukar ju även ha en skimrande effect mot att lysa blått men detta är helt ofärgat vilket är ett stort plus då jag föredrar att slippa den blå färgen.
Kan rekomenderas!

6. Ekol hovolja, 500ml. Ofärgad hovolja som förebygger uttorkning och sprickor i hovarna. Används med jämna mellanrum då det inte är bra att sätta för ofta då hovens egen fukt av hoven försämras.
Kan rekomenderas!

7. Showmaster flätgelé, 250ml (?) Även denna produkt är ofärgad och är mycket bra hjälp vid knoppning/flätning av man och svans. Gelén kletar inte och brhöver inte tvättas ur med schampo utan försvinmer med om du tar en fuktig trasa eller bortar med en kam. Gelén är även parfymfri.
Kan verkligen rekomenderas för folk som knoppar/flätar mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback