Pengaträd?



Ett sådant där träd vill jag ha, kanske man skulle försöka plantera ett? Skulle det vara möjligt skulle jag då ha ett, men säg mig en som inte skulle ha de om det skulle vart möjligt, finns nog ingen.
Nu är det nästan länge sedan jag sa någonting om gymnasie eller något i den stilen. Men i alla fall kom jag ikväll på någonting som idagsläget skulle kännas roligt att plugga till, dock är det något man läser efter gymnasiet men tanken slog mig när jag satt och såg tv. Det skulle vara ganska roligt att plugga till civilekonom.
Jaha tänker nog flera av er som läser de, som att det är en bra grej att utbilda sig till om man hatade mattelektionerna?
Men nu är det ju faktiskt såhär,

 1. Jag hatade mattelektionerna för att min lärare inte kunde förklara någonting så man förstod och för att vi verkligen inte kom överens på lektionerna.

2. Jag är faktiskt ganska smart när de gäller matte, om jag verkligen vill och inte ser det som någonting som skulle klassas som "tråkigast i världen" sak att göra. Ett exempel till att börja med, när jag gick 7an räknade jag ut 7ans bok i November. Och ja, det var en sådan där tjock mattebok med lätta och svåra spår. Jag räknade dom svåra och var klar med boken innan jul i 7an så jag fick räkna 8ans matte innan och efter jul när jag gick 7an. Det borde ju tala för sig att jag är ganska smart gällande matte om jag inte tycker de är jätte tråkigt.
När jag gick 7an hade jag lärare som kunde förklara, ge bra exempel och gav en tid att förstå under genomgångar. Jag hade faktiskt två mattelärare i 7an, Sussi som vi hade delvis under vårterminen i 9an och en äldre gubbe, fast vad han heter minns jag inte. Men han var iaf super på att förklara och gav bra exempel på hur man kunde lösa tal, på ett sätt man förstod. Dom flesta när jag gick 7an tyckte Sussie var den bästa matteläraren, dock var jag tvärtemot för *vad han nu hette* förklarade mycket bättre.

Så ja ni ser ju, läste man 8ans matte i 7an innan jul för man gjort färdigt 7ans bok i Nobember är man väl inte så dålig? Kan ju även tillägga att det jag räknade var rätt, jag räknade inte bara igenom boken och hade fel på det jag gjorde. För jag såg till att boken rättades med jämna mellanrum så jag inte lärde mig fel saker och trodde dom var rätt.
Så som jag ser det, så skulle civilekonom inte vara någonting jag inte skulle kunna läsa just för jag inte "älskade" matte när jag gick 9an. För har jag en bra lärare på gymnasiet som kan förklara skulle jag bli glad, då skulle jag nog mycket väl kunna tycka det var roligt igen.
Hoppas i alla fall jag inte får matteläraren jag hade i 9an när jag går gymnasiet, för han jobbar även där.
Men det finns ju fler lärare, så hoppas jag får en som är bra på att förklara.

Nå nu fick jag skriva av mig lite. Nu ska jag se lite mer 90210 dvd-box, puss & godnatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback