Ridning med mörka moln och muller..

Glömde bort att blogga igår efter jag ridit på eftermiddagen, eller nu ska ni få förklaringen: det åskade och jag ides inte gå och sätta i internet kabeln sen då de slutat! ;)
Så kan blogga om ridningen nu ist :)


Hämtade in Kira vid 16,30 igår och då var se sol och jätte fint väder ute, blåste lite oxå så de var helt perfekt!
Borstade och gjorde iordning Kira, som innan såg ut som Hulken på vissa ställen. Hon hade gröna fläckar på baken, ryggen och ovanför ögat, sååå fint när ens "fluga" bytt färg och är grön ;D
Sen red jag bort till en äng där jag hade tänkt dressyra, mamma var fotograf :)
Hann precis börja trava henne då mamma sa "Har du hunnit höra att de mullrar?" Mitt svar var "nää..hinner jag rida ett tag?" Och jag och mamma kom fram till att åskan var en bit bort så jag fortsatte rida min fina sagoponny.
Sen började de mullra mer så jag tänkte att jag skulle hinna galoppera henne lite innan de började regna eller att åskan kom närmare, så galopperade henne lite och travade henne en sväng och sen begav vi oss hemåt igen då mullret var nästan över oss. Fick skritta hem henne efter vägen och innan jag är hemma ser mamma hur de blixtrar och jag sa ngt i stil med "om hon springer, så springer hon ju bara hem" (då jag precis kommit till infarten till stallet) Men min pålle, min fullblodskorsning brydde sig inte de minsta om att de åskade och blixtrade utan hon traskade snällt upp till stallet. :)
Tänk att de finns så snälla hästar, som är fullblodskorsningar men ändå inte bryr sig om att de åskar och blixtrar när dom har en ryttare på ryggen. Hon är så snäll min sagoponny :) <3
Snör in lite bilder från de mamma hann fota, kan även tillägga att hon var väldigt pigg!
Hon var iaf fin, och att hon var väldans pigg när jag galopperade är förlåtligt eftersom hon bara galopperat en gång sedan jag började rida henne efter vilan. Och 2a gången hon får galoppera är på en stor grön äng, förlåtligt om man är jätte pigg, jo! :)

 
Så vacker var himlen när jag kom tillbaks med Kira upp på stallgården ;)








Kommentarer
Pernilla - Mamma Till Jonas säger:

Tack så mycket :)



Ja, det gjorde ont. Men det gick över

ganska snabbt. Men sen så

har man alltid ont tills det läkt,

man kan inte sova på den sidan och så.

Men det är galetsnyggt, så för min

del är det värt det!!! Kram

2010-08-15 | 13:31:26
Bloggadress: http://korkbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback