Superbad

Superbad [11:42] (Travie McCoy's låt) ? Nä rubriken får ta'me fan heta bara superbad för det är just vad de är! Lyssna nu..!


Jag har sagt de förr, säger de igen eftersom det verkligen är så.. Krf (Kalix ryttarförening) är sjuuuukt dåliga på att planera! Dom ska tydligen ha KM i hoppning den 18/9, vilket jag vetat i några veckor nu då dom har ute det på hemsidan och i reklamblad. Men, hur smart är det att inte nämna vad för klasser man har då? Du vet alltså vilket datum tävlingen hålls, men inte vilka klasser du kan välja att hoppa. Stör mig så enormt mkt på de, specielt nu när jag verkligen vill veta vad för klasser det ska vara då jag är sugen att fara med Kira.
Är det verkligen så svårt att skriva ut klasser på hemsidan eller i reklamannonsen, det kanske skulle ta någon minut extra och bli alldeles för jobbigt?
Men ska då istället ryttarna som vill tävla måsta åka till Krf varje vecka för att se om det hängts upp en ny lapp på anslagstavlan där klasserna kanske lyckas stå?
Dom kanske borde tänka på att det finns ryttare med egna hästar som bara far till klubben när det är tävlingar, inte är dit varenda vecka och rider lektion och samtidigt ser om det kommit upp en ny lapp på anslagstavlan.
Sen är det ännu 2 saker jag stör mig lite på när dom har tävlingar.

1. När man är dit och tävlar så ska ekipaget (eller ja, ryttaren då) kunna hjälpa till vid andra klasser då ryttaren inte tävlar. Hallå lixom, skulle jag komma dit med Kira har jag väl inte tid med att hjälpa till vid en annan klass. Då kommer jag dit för att tävla, inte leka tävlingsfunktionär.  Och har jag med mig någon som ska kunna hjälpa mig med att fixa hästen, hålla koll på hur länge det är kvar tills det är min tur att gå in på banan kan ju inte dom heller bli tillsagd att måsta hjälpa till, det är inte det dom är där för. Den jag har med mig är till för att hjälpa mig, inte stå som funtionär.

2. Det sägs att ryttaren som ska tävla måste komma kvällen innan och hjälpa att bygga bana, samt plocka bort hinder när tävlingen är klar. Samma där som ovan, jag kommer dit för att tävla och inte vara banbyggare.
Skulle jag fara till ex. LRK och tävla skulle man då inte bha komma kvällen innan för att bygga bana, nej för de har dom folk som ordnar. Samma efter tävlingen, kommer jag dit med egen ponny ska jag inte bha stanna och vänta tills allt är slut för att kunna hjälpa till att plocka bort banan. Då bhr jag som packa ihop mina och hästens saker, mocka ur boxen så den ser ut som när jag kom och sedan lasta min häst och fara hem med den. Inte börja vara banbyggare. Så kan man faktiskt inte säga att ryttare som ska tävla måste göra, tävlar du klubbhäst eller har boxplats på Krf i vanligt fall är det en sak om du måste hjälpa till att bygga fram och ta undan hindren sen. Men har du inte hästen på plats eller ridskolehäst ska du inte behöva komma dit kvällen innan för att bygga upp banan.

Skulle kunna ta en 3:e grej när jag lika är igång, deras startlistor.

Startlistorna till klassen och när klassen börjar borde finnas ute på hemsidan så ryttare som inte rider klubbhäst eller har hästen på anläggningen kan se det iaf kvällen innan tävlingen, inte samma morgon när du kommit till anläggningen. Skulle ju göra de hela lite bättre att få veta vilken tid klassen du ska rida startar, inte få veta ungefär 20min innan den börjar att "din klass börjar på 20min, du får rida fram nu."


Ska det verkligen vara så svårt att ordna sakerna jag skrev om? Hur svårt är det att i tid kunna lägga ut på hemsidan och i reklamblanden vilka klasser du kan välja mellan att vara med i, bygga fram banan och bära bort hindren efter tävlingen så folk som inte rider klubbhäst eller har hästn på anläggningen ska måsta komma dit kvällen innan tävlingen. Och att lägga ut startlistor på hemsidan minst kvällen innan, samt vilken tid vilken klass startar och försöka hålla dom tiderna.

Sådär, äntligen fick jag nämna hur mycket jag uppskattar Krf's väääääldigt bra planering av tävlingar!



Kommentarer
frida säger:

eftersom att du och din häst har sån enorm kapacitet och kan gå hur långt som helst, så spelar det väl ingen roll vad för klasser ni tävlar, eftersom att det bara är klubbtävling?! kom igen nu, vi vill ju se den blågula rosetten!!

2010-08-28 | 15:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback