Uteritt

Red ut en sväng med Piff, mamma och Puff idag i skogen :)
Puff studsade runt av glädje, eller studsade vet jag inte riktigt om jag kan kalla de? Stundtals kanske men han piafferade och höll på, haha han är så fruktansvärt söt när han håller på så :D
Piff skötte sig finfint och jag orkade inte ta hoppsadeln då Puff har hennes dressyrsadel då han för tillfället inte har någon egen då vi sålt den. Han ska få en ny men vi har inte hittat någon ännu så han lånar Piff's sadel då hon ändå har två :)
Så red barbacka, eller med scapa schabraket, en tjock dressyrpadd och med en tömkörningsgjord. Lovar att de är skönare än med en sk. "barbacka sadel" + att man slipper stigläderspännen som trycker mot benen. Barbacka gjordar/sadlar med stigläder brukar ju ha en tendens till att göra så..
Piff skötte sig iaf exemplariskt och traskade på genom skogen utan att bry sig spec mkt om alla insekter, kunde sitta med långa tyglar och hålla i dom med en hand och hon skötte sig så fint, så fint :)
Sen blev de lite dressyr/kondition efter infarten, travade 3 vändor ner till vägen och upp så det blev ju som 6 stäckor. Hon fick självklart skirrpauser mellan trav vändorna så hon inte skulle bli för trött. + att micropauser i ridningen stärker hästens muskeluppbyggnad, för er som inte viste de ;)
Hon hade iaf väldigt fin trav, låg på rätt mycket då hon var så pigg och tyckte det var roligt. Men hellre pigg ponny än lat! :)

Nu ska jag gå och se en film som jag hyrt, Valentine´s day.
Får se om den är bra, enligt recensioner från tidningar och sådant så ska den ju tydligen vara bra. Får helt enkelt se efter själv vad jag tycker :)
Ett plus är ju att Taylor Lautner är med i den, men ska jag vara ärlig tror jag inte han kan leva upp till "den Taylor" jag förväntar mig efter att ha sett Twilight filmerna. Får helt enkelt ta reda på de nu.
Så puss och godnatt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback