Creativity is allowing yourself to make mistakes, art is knowing which ones to keep. - Scott Adams

Har precis påbörjat samarbetet mellan mig, en penna, ett papper och ett sudd - håller på att teckna.
Kan även nämna att mitt blodsocker just nu ligger på 8,7! Det känns grymt skumt, men det är bara att stå ut och kämpa vidare, fast händerna skakar och det känns som att jag är låg (inte så konstigt att jag känner så när det är 8,7 ,  för en vecka sen var det mer troligt att det var 18,7) Tycker faktiskt jag är rätt duktig som på bara några dagar lyckats få ner sockret till en mycket bättre nivå än vad det legat på. Att jag sen lyckas stå ut med att det skakar och att det känns som att jag är låg, det var faktiskt över mina förväntningar. För en som inte har diabetes och inte kan leva sig in i den situationen kan nog et här vara svårt att förstå, men dom med diabetes vet precis vad jag menar när jag säger att man känner hur allt snurrar och skakar när sockert går ner då skulle man helst käka något så det går upp igen och det slutar skaka och snurra, men då får man bara lida för det mer i längden. Lika bra att försöka stå ut, även om det är läskigt stundtals. 'Cause it's gonna be better, but you have to face the fear and pain.
Nu tillbaks till tecknande! :)


Kommentarer
Alexandra - Uppsalas största blogg säger:



Vinnaren från dagens blogg finns uppe! Kika in om det var du som vann ;) Annars får du gärna vara med och tävla igen i den nya tävlingen Länk finns här under:*



http://vadfanskajagheta.se/2010/december/mandag-dagens-blogg-2.html#comment



2010-12-20 | 17:15:48
Bloggadress: http://vadfanskajagheta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback