HAHAHAHA!

Satt just och kollade på lite hästgrejor/ ryttarutrustning och såg ngt sjukt fult!


kolla dom där 2 hjälmarna, den till vänster är en GPA och den andra tror jag jacson har tagit fram men är inte helt 100, nåja iaf ni ser likheten emellan dom.


Enligt mig är till och med hjälmen till häger snyggare än GPA hjälmen, och även 11.700:- billigare!


Så skulle jag köpa en sådan skulle jag lätt köpa den billigare, både snyggare och billigare och kan nog lova den är lika bra, det är ju GPA "märket" som gör den andra så dyr, vilket den inte heller är värd.


Så håller man lite kolla på grejorna hittar man ganska lätt billigare, snygga väldigt lika orginalet, samma med wen ridhjälmen, nu kanske inte någon sett den men den fanns i en jacson katalog jag såg i när jag var i stallet, den ser näst intill exakt ut som John Whitaker/ Charles owen wellington classic hjälmen, och tror den kostade 1.335:- alltså ganska mkt billigare den med.


Finns massa "kopior" av häst/ ryttarutrustning jag vet som jag lika väl skulle kunna köpa om jag nu behövde något och igentligen ville ha orginalet. det är inte bara märket som avgör kvalitén på sakerna, det avgör en stor del av priset på varan.


Kund verkligen inte låta bli, ni ser ju själva hur lika hjälmarna ovanför är! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback