Starbell

Det här blogginlägget ska då "min" (ni får läsa er till svaret, för min har han varit) älskade ponny Starbell få!

Starbell är en ponny som alltid har en speciell plats inom mig, han var min första egna ponny!
Jag minns hur mamma satt och kollade på hästannonser och sa att det var en ponny hon skulle ringa på till mig, sagt och gjort mamma hon ringde och ponnyn skulle bli min, en svart nallebjörn vid namnet Starbell.
Minns även att mamma sa att hon även ville köpa honom för hon undrade hur han såg ut, eftersom han var korsad shettis och halvblod. En väldigt konstig korsning men sötare ponny än Starbell får man leta länge efter!
Jag var inte så gammal då jag fick Star, men jag minns att mamma och AK for och hämtade han, vart han nu stod, Umeå?
Och att jag for till mormor och morfar efter skolan och åt middag där och sånt, väntade på hur mamma skulle komma och hämta mig så jag fick fara och se min ponny!
Så äntligen, efter många timmars väntan kom mamma!
Så vi for till stallet och jag traskade in och gick bort till boxen längst bort och beundrade den otroligt söta, svarta, lurviga ponnyn som stod inne i boxen :'D
Han var det sötaste ögonen kunde skåda, så otroligt söt!
På grimmkroken brevid hans box hängde det ett rött litet hjärta som jag fått av min kompis som redan hade sin häst där, i "första ponny present". Det var alldeles vid eller efter alla hjärtans-dag jag fick Starbell, därav det röda hjärat.
Och det hängde vid hans box i alla år, tills sista dagen tsm!
Jag och Starbell har gjort mkt ihop, även om jag var liten då jag hade honom minns jag honom jätte bra eftersom jag inte haft ngn annan häst i stallet jag hade han så jag har inga andra minnen från det stallet.
Men även om han såg ut som en nalle så var han busig!
Han tryckte in mig i boxdörren så dörren ramlde ner och min arm blev ganska mos, även om jag nu inte bröt ngt.
Sen har han busat av mig så jag brutit armen, men dock var det inte hans fel att min arm kraschade.
Han hade bara roligt och skulle bara visa att gammlingar oxå kan visa det med ett par glada bocksprång och jag blev longerad på han då han gjorde det så longerlinan tog slut och det blev ett så kraftigt ryck så jag åkte av och när jag landade hörde jag hur det knakade i armen och sa direkt då jag landar och hört det - mamma, mamma jag har brutit armen!
5 dagar innan jag fyllde år på köpet, så fick gå med gips i några veckor och då ska man väl egentligen inte rida men det gjorde jag iaf, eller åkte kanske de heter för mamma fick leda han så han inte kunde kasta av mig med gipset (a)
Men tyvärr blev ju jag längre, och det blev inte Star så vi fick sälja honom ...
Han var 23år då vi sålde honom så vi sålde han som sällskapsponny och det var ett par som köpte han och sa "han kommer bli som tjuren Färdinan som sitter och luktar på blommorna" och det lät som rätt hem för Star.
Jag minns hur tårarna bara rann nerför mina kindder sista dagen, och hans röda hjärta hängde utanför boxen och jag ville ha ha något speciellt minne av honom så jag tog "kudd hjärtat" (det påminner om en kudde i miniformat format som ett härta) och gnuggade det i hans päls tills det luktade häst.
Sen dess har det alltid hängt/legat brevis min säng på en hylla så varje gång jag saknar honom tar jag hjärtat och luktar på det, jag vet att det låter helt sjukt men jag är inte som andra och det är mitt sätt att minnas honom extra bra! <3
Minns då dom lastat han och dom for iväg med transporten hur tårarna ranne efter mina kinder och jag trodde näst intill jag skulle avlida för att jag grät så mkt, många säger att tiden läker alla sår, men det tror jag vad jag vill om, tiden läker inga sådana sår men lägger ett skal över dom så det inte alltid ska göra ont men tänker du på vad som orsakade såret så spricker det upp, det gör lika ont igen!
Ska jag erkänna så då jag suttit och skrivit det här och sett bilder på Starbell har det runnit tårar efter mina kinder, för jag saknar honom så otrligt mycket!
Han hade det säkert bra hos sina nya ägare så länge han hann vara där, dock inte så länge eftersom han fick foderstrupsförstoppning så dog var tvungen att ta bort honom efter 2 månader dom haft honom.

Starbell var så mkt mer än en ponny, han var min bästa vän!
Min alldeles egna livslevande nallebjörn!
Och något coolt md honom, han hade fin halvblods hoppstam i släkten!
Bland annat Flyinge Imperator! :D
Vem hade kunnat tro det om min älskade lilla nallebjörn? :')


Starbell
*1982 - 2005
E: Stardust
U: Mirabell


Hilmlens finaste! <'3




 



.. Och glöm inte bort älskade vän, jag slutar aldrig älska dig! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback