Dagens ridpass

Dagens ridpass på Kira idag bestod av att mamma red fram henne en sväng i skogen åt mig.
Sedan red jag dressyr med henne ett tag på banan. Blev mycket volt arb, serpentiner & sidförande.
Tränade lite förvänd galopp på henne på serpentiner och det gick super, hon har verkligen börjat orka hålla formen. :)
Sen tränade vi lite galoppombyten och även det gick bra, dock var det lite klurigt att få till vägarna då det står hinder ute på banan. Samt byggt som bana, men de gick :)
Sen skrittade jag henne en bit i skogen och sedan på en äng och så lite efter bya vägen så hon fick skritta på asfalt, har hört att det är bra för senorna att skrittas fram och av på asfalt eftersom det stärker senorna och för att ta mig till ängen var jag tvungen att rida henne efter byavägen.
Hon var iaf jätte mysig idag! :)
Måste bara tillägga att mamma tyckte hon hade blivit jätte fin att rida då hon inte suttit på henne sen förra sommaren? Och visst, hon har blivit fin och all träning jag lagt ner har gett resultat. Vilket är roligt att se! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback