Dressage

Får hoppas att det inte börjar regna, regnar ju tydligen i Piteå & Luleå just nu. Iaf ställena jag har hört att det regnar på :)
Varför får det inte börja regna enligt mig? Jag ska nog till stallet och dressyra med Kira efter jag käkat middag.
Riktigt, riktigt taggad är jag! Men å andra sidan vad gör det om det börjar regna? Jag och Kira blir lite blöta?
Kira äger massa fleecetäcken, jag äger torra kläder ;)
Fast nog uppskattar jag ju om det låter bli att regna just då, även om flera ponnyer jag ridit alltid går extra fint då det regnar. Ngt skumt är det då med de där!
Nä nu ska jag gå och hämta fram något rent snyggt schabrak till hennes dressyrsadel (som jag förövrigt inte suttit i på.. ja undra hur länge sen de är?) Rider för det mesta barbacka eller med hoppsadel, haha för att det är så "jobbigt" att flytta över Sprenger stigbyglarna från hoppsadeln till drssyrsadeln. Och har jag sadel rider jag inte med några andra billiga stigbyglar! Ni vet typ säkerhetsstigbyglar med "bula" eller med gummiband. No way, Sprenger ska de va! :)
Nå nu måste jag gå och hämta det om jag ska hinna innan jag ska käka. Pusspuss!


(C) Josefin Strömberg


Kommentarer
Matilda säger:

inte vet ja om de är nå speciellt med sprenger.. visst dom är sköna och säkra, men ändå. hade ett par till sickan men skickade med dom när jag sålde henne.

2010-07-04 | 17:59:46
Bloggadress: http://ekersundmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback