Oki doki

Hoppryttaren Albert Zoer's häst Oki doki, 14 år avled Tisdag 20/7-10 av kolik som han fick efter en lyckad senoperation.
Källa: http://www.hastmagazinet.com/newsItem.aspx?id=38836&a=Oki%20Doki%20d%C3%B6d

Var bara tvungen att nämna de, då Oki doki är en av alla tävlingshästar jag verkligen tyckt sett fin ut.
Jag har suttit i soffan som fastspikad då Oki doki tävlat, sagt något i stil med "Den där hästen vill jag ha!" till mamma.
Och så plötsligt, mitt i allt när jag bläddrade runt bland sidor på internet hittar jag rubriken "Rest in Peace Oki doki, a truley amazing horse".

Det är nästan lite svårt att smälta, att den otroligt fina hopphästen Oki doki inte längre kommer ses på hopptävlingar. Den otroligt fina Oki doki... :'/



Oki doki var en av mina få favoriter ur mängden av hästar man brukar se på tv när det är hästhoppning.
Helt ärligt finns det bara två till hästar utöver han som jag lägger extra märke till och hoppas det går extra bra för, Meredith Michaels beerbaum's topphoppare Shutterfly är en av dom.



Den andra topphästen som jag tycker ser fin ut är Beezie Madden's häst Authentic.



Men Ska jag placera dom tre som favoriter skulle Oki doki absolut hamna på en delad första plats med Shutterfly.
För Oki doki, han hade något speciellt över sig, blicken drogs extra mycket till honom när man såg han hoppa på tv. Rest in peace Oki doki <'3


Kommentarer
- säger:

Var det inte blodförgiftning??

2010-07-23 | 21:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback