Sommarlov!

Nu har jag alltså gått ut 9an, gått ut grundskolan, gått ifrån pressen av att veta att allt man presterat under året ska bedömmas och ge en slutbetyg, gått ifrån min klass, klass 9G.

Själva avslutningen i matsalen tog runt 2 hrs och det var gode varmt där inne, spec när solen lyser en i ryggen -.-
Sen var det betygsutdelning, kramkalas och snyftandes. Det var nästan som att se på bio när det hänt någonting dramatiskt där flertalet snyftar och fäller en tår eller två ;)
Jag då? Jag kände absolut ingenting sådant som vissa andra måste gjort, jag kände absolut ingenting av att det var sista gången klass 9G satt i bildsalen. Jag var completely unemotional.
Först nu såhär i efterhand när jag tänker efter jag känner någonting, att klass 9G inte längre existerar! :/
Dock är det ju så för alla 9onde klassare, att klassen splittras så jag är nog inte den enda som känner mig lite wierd just nu.
Vet faktiskt inte om det är ngt spec jag egentligen kommer sakna med högstadietiden? Alla gånger jag ägt lärare med att få högre betyg än dom trott jag skulle fixa? Det har vart ganska hela roligt ;D
Skulle någon fråga mig vilken lektion jag skulle sakna mest skulle jag faktiskt inte kunna välja en, utan jag skulle måsta välja 3! ;O
Och dom lektionerna är ... bild (såklart!) , svenska och ... biologi! Kan inte beskriva hur roliga dom lektionerna har vart, it's insane!

Men nu kommer jag inte på ngt mer att skriva om skolan, bara att det är ett fritt val för mig nu om jag vill gå gymnasie eller inte! Är ju faktiskt inget tvång att gå gymnasie ;)
Ärligt? där ett tag tänkte jag helt seriöst hoppa av skolan efter 9an för jag var så galet, jävla less och när estet inte skulle börja tappade jag motivationen helt!
Jag var till och med och pratade med syon om det, jag har suttit inne hos rektorn med mamma, mentor, syo och rektorn såklart och diskuterade det. Så jag är helt seriös när jag säger att jag tänkte hoppa av skolan!
Dock insåg ju jag själv att bäst är väl att motvilligt gå ngn linje bara för att .. för att det är bäst helt enkelt.
Och jag var inte glad åt förslaget, jag var riktigt, riktigt besviken eftersom utbudet av linjer är (ursäkta kommande ord!) Förjävligt dåligt! Finns ju iprincip ingenting att välja mellan, ingenting jag egentligen ville gå!
Kan bara säga att mitt biologibetyg som jag viste att låg på minst VG var till stor hjälp i det fallet, eftersom jag tkr det är roligt att plugga biologi så kunde det ju hjälpa mig ganska mkt med vad jag ändrade mina gymnasieval till :)
Nåja, jag har ju faktiskt minst G i svenska, matte å engelska för matten fixades ju med tanke på att jag klarade nationella så jag är då glad för de! :)
Haha har inte haft G i matte sen julbetygen i 8an, wooops! Fast det där bevisar ju att läraren inte var kapabel till att förklara och se till att jag nådde målen i matte. Det är ju faktiskt hans jobb att se till att jag har minst G i de. Och jag själv försökte faktiskt, men utan lite hjälp är det mesta svårt.
Nåja det är ju fixat, och jag är otroligt stolt över att jag fick G i matte nu! ;)

Sen firades avslutningsdagen med en middag som bestod av hamburgare och pomme frites, var till och med gott :) Sen for jag och mamma till stallet och fixade till pållarna och plockade massa gräs åt dom :)
Kira fick iaf vila för jag orkade inte gå ut med henne, steg upp 05.20 idag så är rätt slut, + att Kira tyckte det var mkt insekter ute då hon skulle in från hagen ;)
Var sen bara hem och bytte kläder och for och köpte lite gott, förtjänar man väl iaf när man gått ut 9an :)

Nu ska jag iaf gå och sova, för jag är trött!
Vet att vissa tkr jag skriver galet långa inlägg men stör ni er på det så låt bli och läs min blogg då ;)
Nåja, puss och godnatt :)





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback