Sunderbyn

Har vart till Sunderbyn idag och kollat diabetesen, och hallelujah vad jag fick beröm! ;O
Ska väl inte klaga över de ;)
Nåja dom tyckte att jag är duktig med allt, kolla blodsocker, veta rätt insulindoser osv :)
Sen hade mitt HbA1c blivit bättre (långtids sockervärde) , så det var roligt att höra att det blivit bättre eftersom de vart för högt.
Det är ett "snittvärde" av vad man i normalt fall ligger i blodsocker, och det vet jag ju att jag legat för högt förut eftersom det vart svårt att hitta rätt insulindoser, men nu hade det börjat bli bättre, och det märks :)
Sen gjorde dom de jag gillar bäst, haha dom kollade hur lång jag var ;D
Jag var faktiskt 172cm, fast det har jag redan vetat men ändå ;)
Sen tog dom även blodprov i armen, ngt jag inte gillar!
Haha men hade haft bedövningssalva i armvecken i 2 timmar innan hon stack så jag inte skulle känna nå, och sen hade jag ett headset med musik på och då fungerade det finfint! ;D
Lite konstigt, har inga problem med att: ta blodprov i fingret, inte ens själv, inga problem och ta sprutor eller pierca mig.
Men att ta blodprov i armvecket de gillas inte av mig, kanske för jag har dåliga minnen av det?
Av rent sagt klantiga läkare som inte "vet hur man gör" , som sticker fel osv.
Men Anki (min läkare i Sunderbyn) är bra på det, och vet att jag avskyr att ta blodprov så hon är snäll, haha så får alltid hem bedövningssalva innan jag ska och ta blodprov så jag kan sätta de 2 timmar innan, då går de bra! :)
Sen har jag vart till stallet och mockat och ska nog snart dit och fylla hö till pållen för de gjorde jag aldrig.
pusspuss :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback