mer svar?

Svar till Petra & Evve: Eftersom ni tydligen inte fattat det ännu så har betyget inget att göra med om man är i en grupp eller inte. Eftersom det till stor del är innehållet som avgör vad man får i betyg.
Och hade det varit en uppgift som man var tvungen att göra i grupp, hade ni då trott jag fått göra den själv?
Och att få göra uppgiften sj ist för att behöva göra den i grupp gör mig som sagt ingenting eftersom jag tkr det är bättre att få göra saker sj.
För när det handlar om betyg, är det individuellt.
Så vrf ens behöva göra "gruppuppgifter" när dom ska sätta betyg från person till person?
Man går skola för att man måste, inte för att man frivilligt kanske vill.
Så ska betygen kunna sättas rättvist ska enligt mig allt arbete göras själv och inte ha med "gruppuppgifter" att göra.
Men det är väl olika från person till person vad man tkr, men jag avskyr att ha gruppuppgifter.
Och drf gör jag helt enkelt som själv ;P
Och läser man tidigare inlägg noga står det att jag som lägst haft vg på gruppuppgifter jag gjort själv, och med lägst menas det inte att jag alltid haft vg. Då jag på flera uppgifter haft mvg. Ett exempel är lägenhetsuppgiften.

Den hade jag en dag på mig att göra, Kerstin frågade om jag verkligen viste vad jag gav mig in på. Och det viste jag ju tydligen eftersom jag hade mvg på den.
Så ni ser ju, jag kan ha en dag på mig att skriva ihop en uppgift och kan lätt få mvg på den.
Kanske pga att jag är väldigt lätt och snabblärd. Och även för att om jag har jag bestämt mig för någonting ser jag till att det blir så som jag vill.
Samma sak till prov, jag bhr knappt plugga ngt alls. kanske läsa anteckningar en gång och sedan kan jag de.
På svenskan i höstas när vi hade om klassiker läste jag inte ens anteckningarna och jag hade vg+ på det provet, på genetikprovet hade jag alla rätt. Så bara man vill går det mesta! ;P

Men gör ni Ert arbete i grupp, jag är ju redan gode nöjd som får göra mitt själv! ;P
Lite roligt att ni ens orkar bry er, eftersom det är mitt val att göra den sj ist för i grupp ;P


Kommentarer
Evelina säger:

men herregud, bli inte upprörd :D nog fattar jag att du har pratat med lärarna så du får göra själv men jag sa ju bara att man även måste kunna arbeta i en grupp haha :p

2010-05-13 | 15:55:47
Bloggadress: http://evelinaaengman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback