Sum 41 - With me

Beslutsångest är inte roligt att ha...

Nu ska jag iag gå ner till vardagsrummet och prata med mamma, känner att jag behöver det.
När allt kändes perfekt, jag var sten säker på vad jag ville gå på gymnasiet och den drömmen krossades.
Hela världen vänds iprincip upp och ner, skolan är inte ens lite rolig att gå till längre.
Finns inget som motiverar mig att plugga.
Jag var iprincip tvungen att göra ett gymnasieval, bara för att ha "ett gymnasieval".
Men inget av valen känns som mig, även om det kanske lät så på mig för någon dag sedan.
Men varför tror ni det lät så och inte nu?
Just den stunden försökte jag intala mig sälv om att det skulle bli roligt att gå teknik, NV eller OP.
Men jag kan verkligen inte ändra inställning till gymnasievalet, estet var ju bara så mig..
Alla sa att jag måste ändra inställning, lärarna, min mentor, syv, rektorn.
Men den enda som inte sa det var mamma, för jag lovar att hon viste hur jag kände just då.
När dom i Måndags på mitt utvecklingssamtal sa "men snälla lilla du, du måste ändra inställning till gymnasievalet"
Kan dom vara glad att jag inte sa vad jag tänkte, för jag hade riktigt, jävla stor lust och säga:
"Men ni kan ju för helvete bara vara tyst! Man kan inte ändra inställning om allt, och i mitt fall inte om det här!
Det är som att jag ber er ändra inställning och gilla en person ni tycker jätte illa om."

Och dom ska vara glad att jag inte sa det, för hade jag sagt det hade det även slutat med att jag knuffat bak stolen, gått ut genom dörren, smällt igen den och gått därifrån.

Men mamma var/är den enda som förstår mig i valet av gymnasie, hon säger inte som dom som säger:
"Men välj bara något för att gå gymnasiet" För är man redan skoltrött när man går 9an och skulle måsta gå ett gymnasie man egentligen inte alls vill gå.
Hur stor skulle motivationen till att fara till skolan vara? Att plugga? Skulle inte finnas ngn motivation till sådant.
Men mamma gav mig ett förslag tidigare ikväll, och jag kan inte säga att jag inte tyckte om det för då ljuger jag.
Finns ju bara en hake med det, att jag isf kommer måsta bo på skolan på veckorna.
Och så kommer jag isf hem på Fredagarna och stannar helgen, och så självklart komma hem på lov :)
Alternativet finns ju, och det låter mkt mer lockande än att gå teknik, NV eller OP här hemma! :)

Men nu ska jag dra mig ner till vardagsrummet och prata med mamma, och sammtidigt hämta ngt att äta för jag är jätte hungrig! Sedan 2½ timme tillbaks...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback