You have to think like a winner, to become a winner

Kira har badat idag, okej .. duschat heter de kanske? Eller ja, beror ju på vem man frågar ;)
Hon var väääldigt vacker när jag kom till stallet och gick till hennes box och möttes av världens snällaste ögon, samtidigt som resten av pållen är mer brun än vit.
Så det blev premiär duschning i år för Kira, något hon verkade uppskatta.
Eller .. från början var det inte allt för uppskattat kan jag tänka mig då jag skulle duscha henne själv, ståendes med grimmskaftet i ena handen och vattenslangen i den andra med en ponny som trapar runt, runt i vattenspiltan, försöker gå ut från vattenspiltan och komma undan vattnet.
Fast hon började lugna ner sig då hon insåg att man inte kan vara färdig badad då man är full med skimmelschampo, det var bara att gilla läget lixom ;)
Hon blev iaf väldigt fin och vit då hon var färdig badad, dessvärre kommer hon ju garanterat vara lika brun imorgon då jag kommer till stallet som hon var idag. Lerinpackning ni vet! Fast Kira sköter det helt själv, helt gratis! ;)
Kan även tillägga att jag var nog näst intill lika blöt som Kira var då hon var färdig duschad ;)

Hon fick iaf vila då jag tyckte duschen var alldeles för välbehövlig! :)
Var egentligen lite ridsugen men man hinner ju inte allt, speciellt inte på en Måndag då det är ett måste att sitta framför tvn klockan 20.00 då det går 90210 ;)
Kan även tillägga att det märks att det är vår/sommar, för jag nyser all the time!
Jävla pollen hocksimocks grejs, nödvändigt att det ens finns sådant? till vilken nytta?
Jag lovar att jag har nyst 15 gånger idag, och ja jag har räknat dom. Helt seriöst!
Sen kliar ögonen osv, mysiiiigt .. eller så inte!

Nåja nu ska jag bara kolla lite grejs och sedan ska jag sova, så godnatt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback