Lite tidsfördriv..



Börja lite smått förra veckan med att testa måla något med akvarellfärger.
När hade jag gjort det sist? i 9an?
Här har ni resultatet av vad jag än så länge åstadkommit med lite färg och en pensel, med tanke på att jag bara målat på den en kväll förra veckan innan jag begav mig till Umeå.
Har egentligen ganska mycket kvar, måste lägga i mer färg i ansiktet.
Nu felbedömer datorn målningens färg i verkligheten, för nästan all färg på bilden är mörkare irl.
När ansiktet fått mer färg ska det läggat i skuggor och linjer, lika så i håret och på jackan.
Haha och ja, jag ska fixa ögonbrynet som jag råkat dra färg på.
Men med tanke på att jag under ett 90210 avsnitt åstadkommit det där så är jag rätt nöjd.
Men som sagt är den inte färdig ännu.
Och som de flesta redan sett så är den Daniel Norberg från Idol 2010.
Folk som såg skissen av den såg direkt att det var han, och då hade jag ändå bara skissat konturerna och inga detaljer. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback