Nallebjörn



Inte riktigt, men nästan. För visst påminner min lilla hund om ett sådant lurivgt litet djur man kramade när mörkret smög sig inpå när man var liten, eller då man hörde konstiga ljud under sängen.

Ska gå och dejta min säng nu, tvn får väl hänga med på ett hörn den oxå.
Dagen börjades 05.20 då mobilen ringde och då var det bara att hoppa upp, göra sig färdig och käka och sedan fara till Sunderbyns sjukhus.
kl 08,00 - 09,30 var det ögonbottensfotografering, för er som inte vet vad det är så kan ni ju googla er fram till svaret. Fick nå droppar i ögonen så pupillen blev enorm, tacka vet jag att jag har mörk bruna ögon i vanligt fall för då la man inte märke till att pupillen var enorm, blev knappt någon färgskillnad i mina ögon.
Sen for jag och mamma ut på storheden en sväng för att fördriva lite tid.
Hittade inget direkt roligt, tänkte kolla om dom hade ormar på djurmagazinet men det hade dom ju såklart inte, bara för att jag ville kolla på dom.
Inte för jag vill ha en orm, absolut inte för sådana är jag rädd för! Men dom är rätt coola att kolla på, genom tjocka terrarium tack!
Var även in på elgiganten och kollade på mobiler, objektiv och ett wii. Bara så jag vet vad för något av det jag verkligen vill ha i julklapp. Kom då fram till att jag helst vill ha en sony ericsson xperia x10i av mobilerna jag kikat på. En sony ericsson w995 är inte heller så dum, men jag vill ha en xperia så är det bara.
Kollade även på objektiv, och sådana är ju.. billiga? tror det jag ville ha gick på 3.500:- med andra ord inte så billigt, men mina krav på ett objektiv är att den ska ha 70-300mm, annars vill jag inte ha något, haha vad snobbigt de där lät. Men de är för att det är det jag helst vill ha, vill inte ha något annat istället som inte når upp till vad jag vill ha. :)
Sen for vi tillbaks till Sunderbyn och käkade lunch och kl 13.00 var jag till min diabetessjuksköterska och kollade diabetesen. Mitt långtidssocker har börjat gå ner, känns bra att veta att de går ner och inte upp. Kan även tala om att jag hade växt 1cm och gått ner 1,5kg i vikt. Haha som att det ens skulle behövas? Dom tycker fortfarande att jag väger lite för lite till min längd. Jag nästan skrattade åt en kommentar jag fick "om man måste äta mycket för att man inte vill att blodsockret ska bli för lågt ökar man lätt i vikt." haha och min diabetessjuksköterska höll då även hon på att börja skratta för man såg ett leende. Jag lovar att det jag skulle äta som är "onyttigt" absolut inte skulle påverka vad jag väger. Haha det var så skrattretande så att de nästan inte var sant. :)
Nu ska jag dejta sängen, absolut. Har mediekunskap hela dagen imorgon och det är ju.. roligt? verkligen inte..
Puss och godnatt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback