Första advent

Varför är Söndagar alltid så tråkiga?

Sitter och tuggar popcorn i brist på annat, och dom är inte ens goda för de är gårdagens.

Ska strax gå ner och duscha och käka och jag tror de ska gå från Globen horse show på tv sen (går säkert nu också?) Skulle gärna se finalen i Carl Philips pris i ponnyhoppningen. Fast å andra sidan, kamelerna som dom visade igår som gjorde galoppombyten i varje, skänkelvikning och öppna var ju inte fy skam. Kanske inte skulle vara så dumt att ha en kamel att rida dressyr på ibland ;)
Kort om dagen i övrigt, började morgonen med ett dressyrpass barbacka på Kira som ni redan kunnat läsa om.
Var sen förbi en sväng på djurmagazinet och kollade deras sk. "ridsport rea". Men plastridstövlar för 100:- är inget som fångar mitt intresse. Stod i alla fall en söt livs levande liten ponny inne i butiken, och den var ganska söt den.
Har även vart förbi till systers lägenhet en sväng då hon och mamma tapetserade i köket. Jag då? Jag låg i soffan och kollade på Gilmore girls.
Tror jag börjar avrunda mitt inlägg här, kommer inte på någe mer att skriva förutom att jag hör min hund ligga i sin korg nere i hallen och snarka, inte så ovanligt alls om man heter Milla.
Puss och godnatt :)

And btw, mitt blodsocker har faktiskt legat hyffsat bra hela helgen, speciellt idag! :) Dock känner jag av de så ni som har diabetes och vet känslan när blodsockret legat högt och går ner, den känslan har jag just nu och det är ju ingen underbar känsla direkt. 
Eftersom jag for till stallet och red direkt efter jag ätit frukost så går inte mitt blodsocker upp många "enheter" innan det sen börjar gå ner igen. Ligger jag på ex. 18,4 innan jag rider brukar det vara 13-14,0 när jag sen kommer in. Ligger jag på 12,7 (som jag gjorde idag) så visade mätaren 11,9 när jag sen kom in i stallet igen.
Skulle jag däremot ha farit till skolan direkt efter frukosten hade mitt blodsocker blivit högt (eller, för det mesta iaf.) då man bara sitter på en stol, sen fram mot lunch brukar det gå ner lite men inget ovanligt alls att jag har 17-18,0 i socker när skoldagen börjar och det är absolut inte kul. Ligger jag högt i socker kan jag inte koncentrera mig på lektionen, spelar ingen roll vad det är för lektion, men ingenting av lektionen fastnar i huvudet. Sen att lärarna inte visar respekt mot en och tar det jag säger på allvar gör ju inte saken bättre. När man då måste börja disskutera allt med dom blir mitt blodsocker högre, varför vet jag inte.
Sen är jag nog inte världens roligaste att försöka disskutera något med när jag vet vad jag vill, och värre är jag när jag har högt blodsocker.
Men jag är verkligen besviken på lärare som tror dom vet mer om sina elever än vad eleven vet om sig själv, för det känner jag igen mig i. Och speciellt vi med diabetes borde dom verkligen respektera, ett ex. frågar läraren mig varför jag inte hänger med och jag svarar att jag har högt blodsocker och inte kan koncentrera mig då måste dom ju tro på mig. Det är lätt att stå på sidan om och säga saker man inte vet något om.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback