Svar på kommentar




Hittade den här kommentaren nyss då jag loggade in, och här kommer svaren :)

Kira, eller Shikira som hon egentligen heter är en dansk import. Mest troligt korsad connemara och fullblod.
Fullblods linjer vet vi till 99,9% att finns i henne då hon är väldigt likt ett fullblod att rida och har väldigt mycket "fullblods kännetecken."
På bilden på headern galopperar hon faktiskt, haha. Men hon går i ganska samlad galopp för att vara henne och när hon lugnar ner sig och samlar upp sig får hon riktigt häftigt steg (kan lägga in en till bild under texten här.) :)
Men tack i alla fall! :)
Gällade utrustningen, jo jag har ganska mycket "märkesutrustning." Jag har haft egen häst sedan jag var 7-8år så jag har hunnit samla på mig lite allt möjligt under åren. Men det är nu på senare tid (då jag skaffade Kira för drygt 3år sedan) jag börjar ha mer märkesutrustning.
Hur jag har råd, hmm.. jag betalar inte all min utrustning själv utan bara vissa saker. Sen om jag fått för mig att jag vill ha någon viss sak som kostar, så brukar jag spara pengar till det och ibland jobba lite här och var så jag tjänar ihop några kronor extra. Sen ska jag inte ljuga, både mamma, min äldre syster och mormor och morfar brukar sponsra mig med grejor ibland. Väldigt snällt av dom, och det är jag väldigt tacksam för! :)
Sen tycker jag personligen, att de mesta utbudet av märkesutrustning är snyggare och mer hållbart än det som finns i "kopior" som budget. Dock tycker jag inte det är minsta fel att inte ha märkesutrustning, det är inte alla som har råd till det och det finns ju faktiskt folk som tycker olika om utseendet av sakerna.
Hoppas jag gav dig ett någorlunda svar, annars är det bara att kommentera igen. :)


Kommentarer
Maja säger:

Två Quda ägare på en dag, coolt! Hon ska börja sättas igång nu eftersom hon har varit halt, lilla hjärtat!

2010-11-30 | 22:19:27
Bloggadress: http://vinterponnyer.blogg.se/
Maja säger:

Skulle du vilja hälsa på henne så får du ju det, om du vill dvs? :)

2010-11-30 | 22:21:56
Bloggadress: http://vinterponnyer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback