Vinter, på riktigt!

Imorse när jag vaknade och kollade på termometern visade den -23, mysigt.
Så idag åkte Kiras tjocka vintertäcke fram, och under det har hon sitt stalltäcke.
Det svarta trollet fick oxå på sitt ett vintertäcke, fast hon har så lång och lurvig päls så hon behöver då inget stalltäcke under för att slippa frysa. :)
Känns verkligen som att det är riktig vinter nu, för 2-2,5 veckor sedan var det precis någon minus och ingen snö alls. Nu däremot är det runt 30cm snö och -20 grader, riktig vinter!
Jag gillar vintern, fast ibland önskar jag att man bodde mer söderut så man hade lättare att kunna rida i ridhus när det är så här kallt flera dagar i rad. 2 ridhus i en kommun som alltid är upptagna och med en sådan sträcka så man måste transportera dit hästarna och inte kan skritta dit dom, mindre roligt.
Bjuder på varsin bild på mina pållar, peace!




Kommentarer
linda säger:

Svar: Åh vad gullig du är! :)

2010-11-17 | 16:01:03
Bloggadress: http://diabetesett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback