We're smiling but we're close to tears

Orkade inte blogga igår, eller jag började men gav upp när jag skulle käka och sen glömde jag bort de. Så bloggar om gårdagen nu idag istället! :)

Lördag: Började jag morgonen med att dra till stallet och motionera Kira i all snö, vilket både jag och min ponnu uppskattade! Hon var som en.. 6årig ungponny med massa bus? Vårkänslor, hmpf.. vinterkänslor!

Hon hoppade upp och ner och i sidleds. Och cavalettiblock, sådana är väääääldigt farliga enligt Kira när det ligger lite snö på dom utanför ridbanan. ;)
Sen for jag och mamma och travade dom efter infarten, hon hade Carisma. Dom skulle trava först och vi några meter efter men det tyckte inte Kira att vi skulle så när jag bad henne stå stilla studsade upp och ner och små reste på sig. Så när vi skulle trava tyckte hon att man kan galoppera istället så hon fick studsa runt bakom Carisma hela vägen upp. Tog jag i henne och sa att vi skulle trava, då sparkade de bakut så de var ingen idé att disskutera det med henne, då blir hon bara tjurigare ;)
Hon var iaf som en gunghäst att sitta på, det gik inte fort när hon galopperade, de mest gungade lite. :)

Sen efter lunch for vi en sväng till systerslägenhet och målade, eller jag satt på golvet med en dator i knäet ;)
Sen hem och käka middag och sen drog jag till Ammi och spenderade kvällen där. Vi hann baka kladdkaka, som verkligen levde upp till namnet kladdkaka! Sen busa vi med deras valp, haha den är grym! Den käkade inte i någon annan än mig och Ammi, men på oss hängde den minsann i sockarna, käkade på byxorna och bet i tröjan.
Men söt är den då! :)
Sen kollade vi film, how to make love to a woman. Kan inte säga om den var bra eller dålig för vi gav upp filmtittandet och kollade massa roliga loggar på fb istället, haha vilket var mycket roligare! :D
Begav mig hem när syster for från sin lägenhet och då var vi ut med hundarna en sväng. Milla har blivit alldeles galen när det kommit snö! För som hon lekte igår ute i all snö, så har jag aldrig sett henne förut och vi har endå haft henne i .. 3-4år?

Ska iaf dra till stallet nu, puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback