Carisma

- om Pålle ♥:
Kan du inte skriva mer om henne? typ utbildnings nivå och sånt?:)
IP: 94.254.56.15

Tja L! (ganska lätt att se vem när man har kommentarer sparade sedan -08, med ip nr.)
Visst kan jag berätta om Carisma :)

Carisma är ett svart nordis sto som är född -99, hon är runt 155cm och är Kiras nya kompis, och vårt lilla projekt :)
Hon är efter Tand Troll som har 115 placeringar (46% placeringsprocent) Det finns 173 avkommor efter Tand Troll. Han (Tand Troll) är född 1990-06-15 och avled 2009.

Hennes morfar, Troll Jahn var en nordsvensk från Norge. Det finns 958 avkommor efter honom.


Troll Jahn, Carismas morfar.

Carisma är tävlad på trav men tycke att det var bekvämare att hålla jämntakt med kompisarna, inte springa om dom. Hon är grundriden, riden ganska mycket akademiskt. Väldigt arbetsvillig och lätt i typen att rida, inte så att hon är tung för att hon är en nordis. Jag har inga bilder då jag rider henne ännu då banan inte är världens bästa när de är fruset ute, men syster min prövade henne i Lördags och tyckte jätte bra om henne :)
Kan lägga in bilder från då tidigare ägare rider henne iaf :)








Fina lilla C, bara någon timme efter vi hämtat henne :)






Kommentarer
Williammarklund säger:

haha tackar så mycket ... ! :D

2010-10-26 | 18:55:25
Bloggadress: http://williammarklund.blogg.se/
Jennifer säger:

Troll Jahn är pappa till min familjs häst Trollani :) Och det gör Trollani till kusin med Järvsöfaks! :)

2011-05-19 | 17:43:03
Bloggadress: http://jenda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback