Bumpy Ride

Idag har jag vart lika flitig som igår gällande motionering, fast jag cyklade faktiskt mer idag än igår, så de så! ;)

Skoldagen idag gick väldans fort då jag bara hade 1 lektion, helt okej enligt mig ;). Engelska på morgonen där vi fick göra ngn "diagnos", vilket gick bra. Sen hade vi NK, ut och promenixa i skogen men behövde inte följa med då mitt blodsocker inte hade tyckt om det, så hade hål + lunch (från 09.20 -> 12.10) så cyklade tillbaks till skolan då för att ha matte men då var vikarien sjuk så vi hade ingen matte. Så då var de bara att cykla tillbaks :)
Efter middagen for jag med mamma till stallet, mamma var snäll och mockade och fixade allt till pållarna så jag bara behövde rida dom :)

Med lilla vita ponnyn blev det ett dressyrpass på banan, i hopputrustning (tyckte de var länge sedan jag hade den sadeln så hon fick bli dressyrponny med hopputrustning) Mkt volt arb, 8-volter, lösgörande och lite galopp.

Försökte mest få henne att galoppera lite mer samlat och lyssna på mig och inte bara rejsa, för det vill hon gärna göra dom första gångerna (ridpassen) hon får galoppera om det är ett tag sen man galopperat henne (typ 3 veckor?) Fick henne att lugna ner sig och galoppera lite mer samlat så när de gick bra red jag bara lite lösgörande med henne som fram och bakdelsvändningar och så skrittade jag av henne sen. Hon var iaf fin :) <3

Med stora "ponnyn" blev det även där ett dressyrpass, med bakrundsljud från E4:an där dom höll på att asfaltera och riva upp asfalt så de lät en hel del kan jag tala om, men pållen skötte sig exemplariskt. Volt arb. även där, fram och bakdelsvändningar och lite galopp. Gick bra och jag är nöjd över ridpasset, har börjat hitta "knapparna" och i slutet kändes han väldigt lösgjord och fin. Känns bra att hittat knapparna så fort på han då han inte är lättriden, utan kan testa en hel del men våra personligheter verkar passa ihop :) <3

Nu ska jag gå och dejta kuddarna, är riktigt trött men de är ju inte så konstigt när man cyklat nåon kilometer och sedan ridit 2 hästar som båda 2 kräver en hel del ridning och man får absolut inget gratis, vilket bara är bra! :)
puss och godnatt :)


Kommentarer
Loella säger:

Joru, hon har en del "ridskoleponny fasoner" för sg , tanten :) Men det är ingen fara. Vi har ju börjat köra henne, går jättebra! Körde du henne nått??

2010-09-07 | 23:06:28
Bloggadress: http://stallbrudarnas.blogg.se/
warnmark -Vinn ett par KL strumpor säger:

Sv; Tack så jättemycket Josefin för dina fina ord, det betyder sjukt mycket <3

2010-09-08 | 09:56:33
Bloggadress: http://warnmark.blogg.se/
STOCKHOLMSJENNA - Vinn ett Schockemöhle schabrak på bloggen! säger:

SV: tack desamma :)

2010-09-08 | 11:16:26
Bloggadress: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback