You have a way of moving me, a force of nature, your energy

Tjoh!

Idag är de Måndag, vilket menas med att helgen är slut och skolan är igång. Min skoldag blev iaf väldans kort (data och matte) då jag skulle iväg till Sunderbyn för rutinbesök och kolla diabetesen. Jag är iaf 173cm lång, hyffsat nice eftersom jag alltid velat vara 173cm ;)
Skulle även tagit blodprov så Anki (min läkare) skickade förra gången med mig bedövningsplåster (Emla) hem så jag kunde sätta på armvecken då jag absolut inte gillar att ta blodprov. Satt och nervösade dom sista 50 minuterna innan jag skulle in, som pricken över i:et var dom lite försenade så jag hann vara nörvös ännu lite längre, occh jag menar väääldans nervös. Ni vet, sådär nervös så man börjar må illa..
Anyway, jag bad henne sticka mig de första hon gjorde så jag skulle kunna sluta vara nervös. Då sa hon att hon bara skulle kolla vad för prover de var hon skulle kolla och så ba "jag kan göra dig glad, du behöver inte ta några blodprover :)" Jag hade alltså suttit och vart jätte nervös i nästan en timme och så behöver jag inte ens ta blodprov. Fast å andra sidan, jag slutade vara nervös på direkten ;)
Känns iaf bra att jag fått mina insulindoser höjda osv, så får väl hoppas mitt blodsocker börjar ligga i en mkt bättre nivå än vad det gör nu :/ :)

Sen ikv har jag även vart och ridit Kira, med mammas hjälp från backen och det är jag väldigt glad över då min ponny hade egna tankar om hur passet skulle se ut. Hon vägrade fatta vänster galopp och började istället studdsa upp och ner, backa och svänga på sig, sticka osv. Men tillslut fick vi ornding på de och hon gick jätte fint :)
Sen när jag skulle trava efter jag galopeprat henne blev det istället passage i sidleds och så kunde man vägra och svänga, och när man blev tillsagd blev man småsur och kickade. Med andra ord var de en dag då vi inte riktigt kom övernes under passet men i slutet fick vi till de och allt flöt på bra och Kira var jätte fin! :)

Ska gå och käka nu och göra klart några engelskauppgifter och sen ska jag se film. Blev visst ett långt inlägg, men whatever. Ni läser min blogg frivilligt så strunta i att läsa inläggen om dom känns för långa då ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback