a sweet little princess jumps around and around









Blev ett ridpass på Kira idag, och eftersom ridbanan är så slaskig så red jag efter infarten eftersom det är sand på den och därmed super underlag. Pigg var hon, och inte hade jag väntat mig något annat heller då hon vilat några dagar. Blev mest att hon bara fick komma ut och röra på sig, gick ju inte att göra så jätte mkt efter infarten. Red lite öppna och skänkelvikning i trav, galopperade henne lite och travade några rundor fram och tillbaks. Galoppen gick bra i undantag att hon var så pigg så hon helst hade fortsatt galoppera. Så när jag bad henne sakta av visade hon ett humör som heter duga och började resa på sig, men det var ju bara för att hon var pigg och hade kul. Premiär red även i mina nya John Whitaker ridbyxor som anlände hem idag, en tidig födelsedagspresent från mamma - tack! :) Dom satt perfekt! Ganska kul att dom passade eftersom då jag skulle köpa nya ridbyxor förra året prövade jag iprincip allt jag såg, även iprincip alla på häst och fritid i Luleå. Inte det lättaste att hitta ridbyxor som sitter perfekt åt mig, långa ben och smal = antingen blir dom lagom i midjan men kort i benen, eller så blir dom lagom i benen men för stora i midjan. Har med andra ord hittat 2 modeller jag kan ha, Pikeur Lugana och JW byxorna. Är iaf nöjd över dagens ridpass, Kira var fin och sammarbetsvillig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback