Banbygge

När jag var till stallet tidigare idag och hade släppt ut pållarna i det fina, soliga vädret, mockat och fixat alla stallsysslor gick jag och byggde upp en hoppbana på ridbanan. Har vart sugen att hoppa bana sedan flera månader tillbaks, men brukar inte hoppa bana under vintern då jag vill veta att underlaget verkligen är super med tanke på att jag alltid rider ute. Och eftersom Kira blir så pass het tycker jag det är onödigt att riskera att hoppa bana på snö, även om hon är broddad. Men nu när det är sand på ridbanan igen så passar ju banhoppning bra. :)
Byggde iaf upp den sk. banan "huset" eller "spökhuset" har hört båda varianterna. Banan består av 5 hinder och man kan hoppa den flera olika vägar, vilket passar oss bra då jag vill kunna variera vägarna och verkligen kunna jobba henne runt banan utan att hon blir så het så hon hoppar upp och ner på stället. Har byggt upp två oxrar och tre räcken (två av räckerna är utställda på en långsida med 14m avstånd mellan, kan ev. behöva dra ihop avståndet lite. Eftersom hon hoppar med storhäst avstånd på kombinationer då hon har så stor galopp.) Sitter nu och funderar vad för färg på outfiten vi ska ha ;) Det är ju en del av nöjet, att matcha hennes utrustning med min. Sugen på att antingen ha rosa, lila eller brun outfit, beslutsångest är nog rätt namn. Vilken färg tycker ni läsare jag borde ha under hoppträningen? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback