Dagens ridpass

Dagens ridpass.. tja, bättre har det ju gått. Prövade en ny dressyrsadel på henne, en Globus tror jag det var. Men tyvärr verkade den inte ligga sådär jätte bra då Kira reagerade som hon gjorde. Vi kom lite på kant med varandra efter ett tag av passet och det blev lite missförtånd kommunikationen oss emellan. Hon ville inte galoppera och orsaken var sadeln såg vi då jag kom in med henne då den inte legat riktigt som den skulle. Så hon började resa på sig och ville inte gå framåt. Så struntade i galoppjobbet och ledde av henne istället. Men sådana här pass är bara nyttigt att få, det ska inte alltid gå för bra Man måste kunna ta motgångar, och om inte så måste man helt enkelt lära sig att kunna ta dom och göra det bästa av situationen. Så även om ridpasset inte gick jätte bra så är jag ändå nöjd, den lilla stund jag red så var hon fin och det var väl tills sadeln började göra ont, och det kan jag ju inte skylla på Kira. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback