On the floor



Kom precis hem från stallet och sitter just nu och läser lite bloggar.
Blev ett lite lugnare pass med Kira idag, tänkte först hoppa lite terräng inspirerade hinder men kändes som att underlaget var för blött och slidrigt på vissa ställen, så skippade det.
Blev mest att hon fick komma ut och röra på sig, skritt och trav på ridbanan och lite lösgörande arbete.
Hade inget krav på i vilken form hon skulle gå, hon fick mest lulla på i en lägre form och "bara vara".
Tycker att man läser på många bloggar att deras hästar antingen går träningar för tränare på veckan, tävlas på helgerna eller så är der kurser. Och på veckorna tränar dom på ungefär samma saker som på helgträningarna. Tycker man sällan läser att någon ger sin häst lite lugnare pass ibland där dom bara "får vara", utan krav och bara får komma ut och jogga lite. Då ger dom hästarna istället en vilodag och sen kör dom på som vanligt igen, men dom ger dom inte ett sk. "bara vara pass" enligt mig + en vilodag i veckan - bara träning och tävling som gäller. Jag säger inte att alla gör så, men många hästbloggar jag läser gör så. En blogg jag verkligen gillar som verkar göra på samma sätt som mig är den här bloggen, den bloggen tycker jag väldigt bra om!
For sen och galopperade två vändor efter infarten och skrittade sen av henne, tror passet kändes lagom för Kira oxå då hon gått bra i flera dagar och behövde ett lite lugnare pass. Mamma motionerade Carisma och imorgon får nog Kira bli longerad och jag rider Carisma, beror ju även på vad det är för väder och hur formen känns.
Nu ska jag kolla lite Big Brother live, sen käka och sen se BB på tvn. Puss!
Jennifer Lopez – On The Floor


Kommentarer
Emma säger:

du skriver aldrig att du rider ut, alltså ut i skoge, låter henne jogga långa sträckor.

2011-04-12 | 12:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback