baby, you're a firework

Sitter och väntar på att min syster ska sluta jobbet och hämta mig, så under tiden passar jag på att blogga lite. Har haft min sista arbetsdag idag och inte sörjer jag, skönt då dagarna vart rätt långtråkiga och jag är en person som hellre har något att göra för då känns det iaf som att tiden går fortare. Men ser jag det från den ljusa sidan vart jag iprincip erbjuden jobb (prioriterar gymnasiet framför jobb, annars kommer jag ju inte kunna läsa på universitet i Umeå.) då dom tycker jag är så skötsam, effektiv och duktig. Och det får man väl vuxenpoäng på, lite referenser skadar väl aldrig såvida dom är possitiva.

Har hunnit komma hem till lägenheten, känns rätt skumt att bo inne i Kalix när man är van att ha kossor som grannar. Weird, huh. Har även hunnit med att duscha och laga middag och jag är imponerad att maten gick att äta då jag allvarligt tror det var första gången jag gjorde korv och makaroner, makaroner har jag gjort förut men tror inte jag stekt korv, kanske var på tiden jag lärde mig det. På tal om att lära sig, Lina och jag satt och disskuterade om olika gymnasier i olika kommuner, längst bort var väl Stockholm. Nå hur som helst kom vi fram till att det är väldigt praktiskt att bo hemma så man får maten serverad på bordet, tvätten tvättad och disken diskad. Lina kom på något som lät rätt kul "det borde finnas kurser så man lära sig slå på en tvättmaskin och en diskmaskin."

Nu ringde min syster, bäst att avrunda inlägget. Peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback