fight off your demons

Utslagen hjälte som skriver det här inlägget, några få timmars sömn och arbete hela dagen börjar kännas av nu. Ändå är jag riktigt förvånad att jag inte är märktbart trött, med tanke på min natt. Klockan var väl runt 00.30 när jag skulle sova, hade sett lite gilmore girls och i vanligt fall brukar jag somna inom 10minuter, så var inte fallet igår. Jag låg och vred och vände på mig,  inget dög och jag blev mer och mer och mer frustrerad för att jag inte kunde somna med tanke på att jag skulle upp senast 08.30 imorse. Vet inte hur många gånger jag hann kolla vad klockan var men många, tror jag somnade till några minuter och vaknade kort därpå med världens panikångest, tror allvarligt talat inte jag vart så rädd på väääääldigt länge som jag var för stunden. Allt snurrade, händerna skakade och jag stressade väl upp mig lite mer än nödvändigt bara för att känslorna var så pass obehagliga. Såhär i efterhand när jag kan tänka "normalt" igen vet jag ju hur dumt det är att börja tänka på vad man känner än att bara acceptera känslorna och bara "go with the flow", men får man en sådan ångest jag vaknade av är det inte så lätt att tänka som vanligt just då, man blir lätt paralyserad av känslorna och rädslan. Egentligen gjorde jag inget speciellt när jag vaknade, satt mig upp och försökte lugna ner mig bara av att andas lugnt. Jag var sickt rädd, men jag är ändå riktigt, riktigt duktig på att kunna koncentrera mig på att bara ta de lugnt när jag blir rädd (gällande allt som är skrämmande.) , det blir som inget mer med det. Sen är ångesten som bortblåst, allt är som vanligt igen. No doubt att det var obehagligt, det förnekar jag inte.

När klockan var 03.30 var jag rätt frustrerad att jag inte hade somnat, det var bara 5hrs tills jag var tvungen att kliva upp. Min hund satt och gnällde så gick ut med henne en snabbis, 2 minuter kanske. Vet inte om det var då ångesten släppte, men när jag sen prövade sova igen somnade jag iprincip på direkten, så några timmar hann jag ju sova. Sen att jag har vart igång hela dagen sen halv nio är väl boven i dramat till att jag börjar känna mig rätt utslagen, först stallet på morgonen och sen agerat tapetserare hela dagen. Men en dusch på det här, lite käk, en film och förhoppningsvis så kan jag somna lättare idag, gör jag ju i vanligt fall! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback