Kökskunskaper på prov

Ny duschad, jätte hungrig och hade önskat att det stod en kladdkaka i skafferiet. Funderar däremot på att blanda ihop en sockerkaka, inte för att jag någonsin tyckt det vart speciellt gott men tänk om, annars kan jag ju bjuda den åt någon som gillar det, i värsta fall. Laga middag måste jag också göra då mamma jobbar sent, jag har kommit fram till att det är underbart att vara hemma själv om jag bortser från när det kommer till att laga mat, för det är jag lite mindre skicklig på med tanke på att jag iprincip alltid fått den serverad på tallriken.

Men att kunna bo ensam i en lägenhet känns faktiskt inte omöjligt nå mer, så länge jag får ha minst en hund som sällskap och livvakt. Då var det ju bara det där med matlagningen, antingen får jag bli miljonär så jag har råd att anställa en egen kock, eller så får jag bo med någon som har lite mer kökskunskaper än vad jag har att komma med, eller så får jag helt enkelt lära mig att laga mat. Sistnämnda alternativ låter nog klokast men tänk vad grymt att ha en egen kock! Okej, nu låter det som att jag verkligen inte kan laga mat alls, men det kan jag ju faktiskt. Jag hade ju faktiskt högt betyg i hemkunskap om det spelar någon roll, så i själva verket är det väl att det trots allt, är rätt bekvämt att höra orden "middagen är klar." gå till köket och bara behöva sätta sig vid köksbordet och äta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback