Ute i regnet med Alexandra Stan

Eftersom det är Måndag idag har det även betytt att det var en arbetsdag, vilket kändes mindre trevligt eftersom det regnat hela dagen. Men med mixmegapol i lurarna flöt dagen på rätt bra, tacka vet jag den som uppfann headset, jag går med det dagligen flera timmar i sträck, speciellt nu när jag jobbat och inte direkt haft någon alldeles vid sidan om som man kunnat prata med, blir så tyst annars och då är jag en stolt kompis till mitt headset.

Efter jobbet for jag till stallet och fixade alla stallsysslor till mina egna pållar, och eftersom det regnade, blåste och var svinkallt fick dom komma in runt 14.45. Och Kira sörjde då inte och ändå hade hon täcke på sig ute, så fort hon såg att jag gick ner till hagen kom hon galopperande, bockande och gnäggande till grinden. Varför låta dom stå ute i kallregn när dom kan gå in lite tidigare, varken Carisma eller Hubbe hade täcke så det var säkert rätt kallt när det blåste 10-gradig luft efter det regnat på dom.

Har även hunnit med att käka middag hos mormor och morfar och fixat klart det sista med tapetseringen (skurit bort överflödig tapet vid taket.) så nu ger jag upp tapetseraryrket, för ett tag i alla fall. Borde packa ner det sista från mitt rum i flyttkartoner, men iofs är det bara några foton, filmer och målargrejor. Samt en överfull garderob (där inte ens allt får plats, har redan fyllt en Ikeapåse.) som ska packas ner, eller rättare sagt fyllas i två svarta sopsäckar - en som ska med, en som ska kastas. Kläder i överflöd är bra, man behöver aldrig frysa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback