On and on

Stort i-landsproblem, väldigt stort. Listen:

När jag var i Luleå skulle jag bla. försöka hitta en svart, kort klänning till att ha på jul/nyår. Vilket visade sig vara mer komplicerat än jag trott. Hittade en jätte, jätte, jätte fin klänning som verkligen var "to die for", tills jag prövade den. Det var S på den jag prövade, tänkte att med lite tur borde jag kunna ha den. Visst, jag drunknade inte men den var stor. Så frågade om dom hade någon mindre, vilket dom tyvärr inte hade. Den gick inte heller att sy in, som klänningar jag haft vid diverse andra tillfällen fått bli. Så motvilligt fick den hänga kvar, men den var verkligen riktigt snygg!

Så tänkte att jag kanske skulle ha lite mer tur att hitta någon lika fin på någon annan affär, no way - forget it! För stora, för långa, för dyra. Ni hajjar nog. Är så frustrerad för att den svarta jag ville ha inte fanns i XS. Inte lätt när det är svårt. Så att jag är så fruktansvärt kräsen gör ju inte saken lättare. Så har kommit på en sak som jag sa till mamma tidigare idag "hur fan hittar jag en balklänning som ser ut som jag vill?!" Mamma lättade mig en aning med att säga att hon känner en som syr balklänningar, thanks god for that! Höll på kolla på balklänningar igårkväll för skojs skull, hittade inte en enda som såg ut som jag vill att min gör. Så alltså, det enklaste skulle väl vara att jag skissar upp den och någon syr den åt mig, för på så sätt kommer ingen ha en likadan. Och jag tänker varken tala om färg eller hur jag vill att den ska se ut, bara för att liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback