Proceduren att gå från brunett till blond

Vet inte på hur många bloggar jag läst att folk som är brunetter (med mörkbrunt) hår ska bli blond och tror det går på en dag och bara krävs en avfärgning och en blekning på det, att dom till och med tror att det görs så fort hos en frisör. I Mars när jag hade mörkbrunt hår och kom på att den färgen skulle bort och aldrig mer kladdas i mitt hår hade jag ändå inte jätte mörkbrunt hår innan, men ändå brunt.



Något sådant, den där bilden är dock tagen i December tror jag men såg ut sådär då också. Och ja, jag har en slinga som hade vart röd som då var rosa/orange. Den var frän!

Hur som haver så frågade jag om Elli kunde börja proceduren på mig på skolan eftersom hon gick 3:e året på frisör och hon har färgat mitt hår mååånga gånger. Hon red föreseten min C-ponny så känner henne också. Elli avfärgade mitt hår och blev förvånad hur mycket den faktiskt tog, och sen slingade hon det och körde i någon av Revlons nutri color creme bollarna, vet inte vilken färg. Det resulterade i det här:



Nu är ju inte jag så bangen så för mig var det inget problem att håret mer eller mindre var orange/skrikig koppar. Tvärtom, jag älskade det för att det stack ut så mycket, haha typiskt mig.. Men det hela gick ju ut på att jag skulle bli blond så efter en månad (faktiskt den dagen jag fyllde 17) så gjorde hon mer slingor i håret vilket resulterade i det här:



Nu var det massa olika nyanser av blont och brunt i mitt hår eftersom det var slingat, hade även löshår i det där från poZe (köpt på beautynet) och även det var slingat i blont och brunt. Där av ser underhåret väldigt brunt ut. Sen i Juni gjorde mamma slingor på mig hemma eftersom de redan var rätt blont och inget orange kvar i håret. Och så körde vi faktiskt på en blekning direkt efter oxå. Jag vet, många skulle kanske säga att det är dumt men beror ju till stor del på vad för kvalité man har på håret och mitt är rätt tåligt. Det resulterade i:



Sen bleks mitt hår jätte fort under sommaren av sig själv, så i slutet av sommaren var jag rätt blond utan att jag hade gjort något.



Sen så har ni ju kunnat läsa att jag inte är något större fan av varma blonda toner, så har haft en Revlon nutri color creme 1002 white platinum "boll" jag haft i några gånger och så i höstas en silvertoning och idag en silvertoning så nu först ser mitt hår ut som jag ville ha det när jag började proceduren. Men å andra sidan, då fick jag inte heller ett sönderblekt, gult fjortishår på köpet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback