Tränset som fick följa med mig hem från Hööks



Jag är väldigt svag för Dyón tränsen, speciellt Working collection och the difference tränset. Men att betala minst 1199:- känns lite väl mastigt. Så jag har vart rätt inne på Hööks "kopia" av det..



Det var alltså det här jag skulle till Hööks för idag igen, kanske tur att det inte fanns igår så jag hade gjort ett förhastat köp. För när jag väl stod med tränset och kände på det och kollade på det insåg jag (med lite övertalning från mamma) att det inte var så märkvärdigt. Det har inte ens ett fint pannband, visst man kan byta det men ändå. Sen trodde inte mamma att Kira skulle gilla dom stora snabbspännerna man spänner fast bettet i. Priset på det låg på 479:-



Så hittade jag det på bilden ovan (kollade på det igår också) och det påminner lite om Dyón the difference tränset med det smått bakåtskurna nackstycket. Pannbandet var super snyggt, så det gav ju pluspoäng. Men stod och velade om jag verkligen ville betala 549:- för ett träns..



..Så tillslut valde jag tränset jag velat ha enda sen i Maj men inte vetat om jag verkligen velat ha det, eller om jag skulle hitta något annat. Nu gör sig bilden inte riktigt rättvis då mitt träns är brunt eftersom det ska matcha hoppsadeln. Det är jätte mjukt, har fint pannband med nå swarovski liknande stenar (fast ska iofs byta till pannbandet jag köpte på Stockholm horse show, det blåa med swarovski) Sen att det ingick tyglar gav lite pluspoäng, fast jag hoppar ändå med gummityglar. Men prisetvärt var det, för så mjukt träns är nog svårt att hitta i den prisklass jag köpte det för, 199:- minus 10% så det vart ju inte många kronor. Och bäst av allt, den har inte pull-back knäppning, vet inte hur många träns jag velat ha där pull-back knäppningen hindrat mig från att köpa det. Fanns iprincip inte ett enda ett på hela mässan i Globen med vanligt spänne. Men det här tränset var verkligen värt sina pengar - inte dyrt men jätte mjukt! :)

Kommentarer
wilma säger:

Jag har dyontränset (workingcollection) och det är verkligen det bästa köp jag har gjort! även faste det kostade 1199kr så var det värt det, tycker om det jättemycket och det är snyggt också! Sen har jag även det från hööks på 3;e bilden och det är också ett väldigt fint träns, jättesnyggt pannband också! kram! :D Var gärna med i min länktävling på bloggen :D

2011-12-04 | 15:42:38
Bloggadress: http://wilmagroonberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback